Seres-dealers zetten mobiliteitsbedrijf op: ‘Pionierfase is voorbij’

Jeroen Vos Jeroen Vos
• Laatste update:
Importeur Green Mobility Group Europe heeft mobiliteitsbedrijf GMGE Mobility opgestart voor de lancering van leaseproducten en autoverhuur van het Chinees-Amerikaanse EV-merk Seres. (Foto: Seres)

Vijf Nederlandse Seres-dealers hebben gezamenlijk het bedrijf Green Mobility Group Europe opgezet voor de import van de Chinese EV Seres. Ze bieden de auto’s vooral aan via leaseconstructies en verhuur. Dat vertelt Bart Wiegerinck, algemeen directeur van GMGE, aan Automotive.

GMGE heeft zijn hoofdkantoor in Hengelo, naast een vestiging van dealerbedrijf Bart Wiegerinck, dealer van Suzuki en Seres. Ook heeft Wiegerinck een leasemaatschappij. “Wij hebben dus de kennis en ervaring in huis. GMGE Mobility heeft nu nog geen personeel, maar we kunnen snel opschalen indien dat nodig is”, aldus Wiegerinck.

Testen en pionieren

Naast Wiegerinck nemen dealerbedrijven Luykx, Vari, Fleming en Auto Avenue deel aan het mobiliteitsbedrijf, dat naar verwachting over 4 jaar een vloot van 1.000 tot 1.500 leaseauto’s moet hebben. “Dat lijkt me realistisch, omdat de verkoop van de Seres 3, een compacte suv, nu op gang komt. Wij zijn in december begonnen met de verkoop in Nederland en nu is het tijd voor de volgende stap. Het eerste half jaar was vooral een periode van testen en pionieren”, zegt Wiegerinck.

De autoverhuur van de elektrische auto’s wordt met name ingezet voor een langere periode, geeft hij aan. “Wij gaan geen dagverhuur aanbieden, omdat onze organisatie daar niet geschikt voor is, maar op autoverhuur voor een periode van 2 of 3 weken.”

Fabrikant Seres startte in 2017 met de productie van elektrische auto’s in China. Het bedrijf heeft zijn hoofdkantoor in de Verenigde Staten, maar is een dochteronderneming van Chongqing Sokon Industry Group uit China. Naast Seres ging vorig jaar ook de verkoop van het eveneens uit China afkomstige Aiways in Nederland van start.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.

Seres-dealers zetten mobiliteitsbedrijf op: ‘Pionierfase is voorbij’ | Automotive Online

Seres-dealers zetten mobiliteitsbedrijf op: ‘Pionierfase is voorbij’

Jeroen Vos Jeroen Vos
• Laatste update:
Importeur Green Mobility Group Europe heeft mobiliteitsbedrijf GMGE Mobility opgestart voor de lancering van leaseproducten en autoverhuur van het Chinees-Amerikaanse EV-merk Seres. (Foto: Seres)

Vijf Nederlandse Seres-dealers hebben gezamenlijk het bedrijf Green Mobility Group Europe opgezet voor de import van de Chinese EV Seres. Ze bieden de auto’s vooral aan via leaseconstructies en verhuur. Dat vertelt Bart Wiegerinck, algemeen directeur van GMGE, aan Automotive.

GMGE heeft zijn hoofdkantoor in Hengelo, naast een vestiging van dealerbedrijf Bart Wiegerinck, dealer van Suzuki en Seres. Ook heeft Wiegerinck een leasemaatschappij. “Wij hebben dus de kennis en ervaring in huis. GMGE Mobility heeft nu nog geen personeel, maar we kunnen snel opschalen indien dat nodig is”, aldus Wiegerinck.

Testen en pionieren

Naast Wiegerinck nemen dealerbedrijven Luykx, Vari, Fleming en Auto Avenue deel aan het mobiliteitsbedrijf, dat naar verwachting over 4 jaar een vloot van 1.000 tot 1.500 leaseauto’s moet hebben. “Dat lijkt me realistisch, omdat de verkoop van de Seres 3, een compacte suv, nu op gang komt. Wij zijn in december begonnen met de verkoop in Nederland en nu is het tijd voor de volgende stap. Het eerste half jaar was vooral een periode van testen en pionieren”, zegt Wiegerinck.

De autoverhuur van de elektrische auto’s wordt met name ingezet voor een langere periode, geeft hij aan. “Wij gaan geen dagverhuur aanbieden, omdat onze organisatie daar niet geschikt voor is, maar op autoverhuur voor een periode van 2 of 3 weken.”

Fabrikant Seres startte in 2017 met de productie van elektrische auto’s in China. Het bedrijf heeft zijn hoofdkantoor in de Verenigde Staten, maar is een dochteronderneming van Chongqing Sokon Industry Group uit China. Naast Seres ging vorig jaar ook de verkoop van het eveneens uit China afkomstige Aiways in Nederland van start.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.