Van Klinken: opdrachtgevers moeten beter marketen

Redactie Redactie
• Laatste update:

Verder zei Van Klinken in 2008 een hardere sturing van verzekeraars te verwachten, die daardoor met minder schadepartners af kunnen. “De efficiency van een leasemaatschappij gecombineerd met de expertise van een verzekeraar, is volgens mij de ideale combinatie. Als ik het goed zie, zijn er een aantal banken, waarin zowel verzekeraars als leasemaatschappijen zitten. Nu opereren die nog onafhankelijk, ik kan me voorstellen dat dit in de toekomst gaat veranderen.” Ook sprak hij de hoop uit dat er dit jaar een keurmerk komt. Hij deed hiervoor vorig jaar al een oproep. “De Focwa heeft de handschoen opgepakt door haar Eurogarant keurmerk aan te scherpen. Maar het is slechts een eerste stap: en ook de Focwa geeft aan dat verdere verdieping noodzakelijk is. Ik hoop dat dit in 2008 zal gebeuren. Gerust ben ik er niet op, gelet op de recente ontwikkelingen bij de Focwa, die het imago van de branche en het Focwa-label geen goed doen.”

En 2007? Dat jaar was vooral opvallend doordat het schadevolume voor het eerst sinds jaren weer een groei noteerde, aldus Van Klinken, en wel van 5%. Hij baseerde zich hierbij op cijfers van ABZ. En de gestuurde markt groeide met zo’n 8%, zo blijkt volgens de Care-directeur uit cijfers van verzekeraars. Care zelf groeide met bijna 11%. “We hebben als groep circa 157 duizend auto’s gerepareerd.” Het succes kwam mede door de succesvolle overname van JB Carrosserie in België en Carflexs in Nederland. De integratie is volledig afgerond; Van Klinken presenteerde na zijn speech het nieuwe groepslogo.