Sjoerd Knipping nieuwe director product & planning Kia Europe

Jeroen Vos Jeroen Vos
Sjoerd Knipping is de nieuwe director product and planning van Kia Europe. (Foto: Kia)

Sjoerd Knipping is benoemd als director product and planning van Kia Europe. De Nederlander wordt vanaf het Europese hoofdkantoor in Frankfurt verantwoordelijk voor de nieuwe productstrategie en de uitrol van het digitale platform Kia Uvo Connect. Dat maakt de vandaag autofabrikant bekend.

Knipping was sinds eind 2017 commercieel directeur van Kia Nederland. Hij is sinds 2011 werkzaam voor het bedrijf, waar hij diverse posities invulde op marketing- en salesgebied. Léan Verstoep, managing director van Kia Nederland, kijkt terug op een succesvolle samenwerking met Knipping: “Een periode waarin ons merk, mede door zijn inspanningen, een vaste waarde is geworden in de top van de Nederlandse automarkt. Zijn kwaliteiten op het gebied van marketing en sales zijn ook in Frankfurt niet onopgemerkt gebleven.”

Expertise

Jason Jeong, president bij Kia Europe, stelt dat de benoeming van Knipping samenvalt met de herlancering van het merk. “We kijken uit naar een nieuw tijdperk waarin we een nieuwe generatie elektrische auto’s gaan introduceren, te beginnen met een hightech model dat later dit jaar al op de markt komt. De expertise van Sjoerd in planning en pricing van automotive producten is voor ons van onschatbare waarde nu onze Europese activiteiten in een stroomversnelling zijn geraakt.”

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.

Sjoerd Knipping nieuwe director product & planning Kia Europe | Automotive Online

Sjoerd Knipping nieuwe director product & planning Kia Europe

Jeroen Vos Jeroen Vos
Sjoerd Knipping is de nieuwe director product and planning van Kia Europe. (Foto: Kia)

Sjoerd Knipping is benoemd als director product and planning van Kia Europe. De Nederlander wordt vanaf het Europese hoofdkantoor in Frankfurt verantwoordelijk voor de nieuwe productstrategie en de uitrol van het digitale platform Kia Uvo Connect. Dat maakt de vandaag autofabrikant bekend.

Knipping was sinds eind 2017 commercieel directeur van Kia Nederland. Hij is sinds 2011 werkzaam voor het bedrijf, waar hij diverse posities invulde op marketing- en salesgebied. Léan Verstoep, managing director van Kia Nederland, kijkt terug op een succesvolle samenwerking met Knipping: “Een periode waarin ons merk, mede door zijn inspanningen, een vaste waarde is geworden in de top van de Nederlandse automarkt. Zijn kwaliteiten op het gebied van marketing en sales zijn ook in Frankfurt niet onopgemerkt gebleven.”

Expertise

Jason Jeong, president bij Kia Europe, stelt dat de benoeming van Knipping samenvalt met de herlancering van het merk. “We kijken uit naar een nieuw tijdperk waarin we een nieuwe generatie elektrische auto’s gaan introduceren, te beginnen met een hightech model dat later dit jaar al op de markt komt. De expertise van Sjoerd in planning en pricing van automotive producten is voor ons van onschatbare waarde nu onze Europese activiteiten in een stroomversnelling zijn geraakt.”

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.