Reorganisatie bij Nimag, focus op private lease
Suzuki-importeur Nimag is bezig met het inrichten van een nieuwe organisatiestructuur. Zo komen er aparte divisies voor de automotive en motor- en marine-activiteiten. Dat meldt het bedrijf in een persbericht.
Ook de invulling van het management wordt aangepast, al blijft de directie ongewijzigd. De nieuwe organisatie wordt tussen de 50 en 60 man groot. Dat betekent dat er zo’n twintig mensen vertrekken bij Nimag. In principe gaat dat zonder gedwongen ontslagen, licht het bedrijf toe. Voor de medewerkers wordt een nieuwe betrekking gezocht binnen moederbedrijf Louwman Groep. “Mocht dit echter niet lukken, dan begeleiden we onze medewerkers naar nieuw werk buiten de Louwman Group”, stelt het bedrijf in een toelichting aan Automotive.
Nimag implementeert de nieuwe organisatie in de loop van dit jaar.
Wendbaar
Geordy Bloem, algemeen directeur en voorzitter van het directieteam, stelt dat de veranderingen noodzakelijk zijn. “Met de nieuwe organisatiestructuur zetten we een grote stap om het bedrijf in te richten voor de volgende jaren. Dat vraagt om een veel wendbaarder bedrijf en een bedrijf met structureel lagere kosten.”
Het bedrijf richt zich in de komende jaren nadrukkelijk op het aanbieden van private lease-opties en mobiliteitsservices. De importeur schrijft zich te willen focussen op “service, online diensten, nieuwe en slimme proposities, professionele datamarketing, private leasing, andere financiële diensten en smart pricing.”
Marketing-directeur Vincent Jorritsma stelt dat het bedrijf op een andere manier gaan werken. “We bouwen vernieuwende proposities die aansluiten bij de steeds grotere wordende wens naar mobiliteitsdiensten.” Om dat te realiseren zal veel samengewerkt worden met andere bedrijven in de Louwman Groep. Zo lanceerde Suzuki vorig jaar samen met Wego een autodeelproject.