‘Chiptekorten duren zeker tot 2024’

Chiptekort • Zowel de cfo van VW Group, als de ceo van BMW ziet op korte termijn geen verbetering van de situatie.
Gandor Bronkhorst Gandor Bronkhorst
De chiptekorten lijken nog jaren te gaan duren. (Foto: Shutterstock)

De voortdurende chiptekorten zullen nog zeker anderhalf jaar voortduren, zo meldt BMW-ceo Oliver Zipse maandag in een interview met de Neue Zürcher Zeitung. “We zitten nog steeds op het hoogtepunt van het chiptekort”, zei Zipse. “Ik verwacht dat we uiterlijk volgend jaar verbeteringen gaan zien, maar we zullen in 2023 nog steeds te maken krijgen met een fundamenteel tekort.”

Volkswagen Group

Afgelopen vrijdag deed Arno Antlitz, cfo van de Volkswagen Group, al een soortgelijke voorspelling. In een interview met Börsen Zeitung zei hij: “Het structurele tekort zal waarschijnlijk pas in 2024 verdwijnen”. Daarbij merkte hij wel op dat de productie volgend jaar weer op dat de knelpunten tegen het einde van dit jaar waarschijnlijk zullen afnemen.

Vorige maand werd bekend dat Volvo zijn productiedoelen voor dit jaar naar beneden bijgesteld heeft om de aanhoudende chiptekorten.

Geplaatst in rubriek:
Gandor Bronkhorst
Gandor Bronkhorst

Gandor Bronkhorst is als hoofdredacteur verantwoordelijk voor de titels in de divisie Mobility & Automotive van Promedia, waaronder Automotive Management en Fleet&Mobility. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met horloges en goed eten.

‘Chiptekorten duren zeker tot 2024’ | Automotive Online

‘Chiptekorten duren zeker tot 2024’

Chiptekort • Zowel de cfo van VW Group, als de ceo van BMW ziet op korte termijn geen verbetering van de situatie.
Gandor Bronkhorst Gandor Bronkhorst
De chiptekorten lijken nog jaren te gaan duren. (Foto: Shutterstock)

De voortdurende chiptekorten zullen nog zeker anderhalf jaar voortduren, zo meldt BMW-ceo Oliver Zipse maandag in een interview met de Neue Zürcher Zeitung. “We zitten nog steeds op het hoogtepunt van het chiptekort”, zei Zipse. “Ik verwacht dat we uiterlijk volgend jaar verbeteringen gaan zien, maar we zullen in 2023 nog steeds te maken krijgen met een fundamenteel tekort.”

Volkswagen Group

Afgelopen vrijdag deed Arno Antlitz, cfo van de Volkswagen Group, al een soortgelijke voorspelling. In een interview met Börsen Zeitung zei hij: “Het structurele tekort zal waarschijnlijk pas in 2024 verdwijnen”. Daarbij merkte hij wel op dat de productie volgend jaar weer op dat de knelpunten tegen het einde van dit jaar waarschijnlijk zullen afnemen.

Vorige maand werd bekend dat Volvo zijn productiedoelen voor dit jaar naar beneden bijgesteld heeft om de aanhoudende chiptekorten.

Geplaatst in rubriek:
Gandor Bronkhorst
Gandor Bronkhorst

Gandor Bronkhorst is als hoofdredacteur verantwoordelijk voor de titels in de divisie Mobility & Automotive van Promedia, waaronder Automotive Management en Fleet&Mobility. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met horloges en goed eten.