Maserati vanaf 2030 EV-only

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
De Maserati Folgore Gran Turismi. (Foto: Maserati)

Maserati gaat vanaf 2025 van ieder model een elektrische variant aanbieden en vanaf 2030 levert het uitsluitend nog elektrisch aangedreven modellen. Dat meldt het merk, dat vorig jaar ongeveer 25 duizend voertuigen verkocht.

De EV-strategie is omgedoopt tot Folgore. Volgend jaar komen er drie volledig elektrische modellen, waaronder de nieuwe Gran Turismo op de markt. De Ghibli krijgt geen opvolger. 

Hoewel Maserati op dit moment nog geen enkele EV heeft, moet er vanaf 2025 van elk model ook een volledig elektrische versie zijn.

Eerder al maakte moeder Stellantis bekend dat ook andere merken uit de stal vanaf 2030 volledig elektrisch moeten zijn.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Maserati vanaf 2030 EV-only | Automotive Online

Maserati vanaf 2030 EV-only

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
De Maserati Folgore Gran Turismi. (Foto: Maserati)

Maserati gaat vanaf 2025 van ieder model een elektrische variant aanbieden en vanaf 2030 levert het uitsluitend nog elektrisch aangedreven modellen. Dat meldt het merk, dat vorig jaar ongeveer 25 duizend voertuigen verkocht.

De EV-strategie is omgedoopt tot Folgore. Volgend jaar komen er drie volledig elektrische modellen, waaronder de nieuwe Gran Turismo op de markt. De Ghibli krijgt geen opvolger. 

Hoewel Maserati op dit moment nog geen enkele EV heeft, moet er vanaf 2025 van elk model ook een volledig elektrische versie zijn.

Eerder al maakte moeder Stellantis bekend dat ook andere merken uit de stal vanaf 2030 volledig elektrisch moeten zijn.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.