Fisker past retailmodel aan en start zoektocht naar dealers

Fisker • De fabrikant wil in Europa 100 dealers aanstellen.
Bart Kuijpers Bart Kuijpers
De vestiging in Rotterdam (foto: Fisker)

De Amerikaanse nieuwkomer Fisker gaat in Europa dealers aanstellen. Dat meldt het bedrijf. Daarnaast handhaaft het zijn direct sales-activiteiten.

Fisker opende in december in Rotterdam zijn eerste locatie in Nederland. Omdat de verkoop online plaats moet vinden, was er daar geen mogelijkheid om een auto te kopen. Of dat nu verandert, is onbekend. De fabrikant wil in Europa 100 dealers aanstellen.

Het Amerikaanse bedrijf, dat vorig jaar de nodige financiële en productionele tegenslagen kende, moedigt retailers aan om zich als potentiële Fisker-partner te melden. Volgens het bedrijf worden er geen hoge CI-investeringen of marketingbijdragen verlangd. Dit kwartaal moet de uitlevering van de Fisker Ocean op gang komen.

In de tweejaarlijkse AM Powerranking waarin van nieuwe toetreders de slagingskans wordt beoordeeld staat Fisker in de categorie ‘kleine kans’. In maart volgt een update van de Powerranking. 

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.