‘BMW-topman Pieter Nota: Dominantie Tesla is voorbij’

Gandor Bronkhorst Gandor Bronkhorst
Pieter Nota gaat de aanval leiden. (Foto: BMW)

Dit jaar wil BMW wereldwijd 200 duizend EV’s verkopen, een verdubbeling van het aantal leveringen van vorig jaar. Dit heeft het merk laten weten tijdens de presentatie van de nieuwe BMW i7.

Hoewel dat nog ver verwijderd is van de meer dan 930 duizend verkochte Tesla’s in 2021, lijken de leidinggevenden van BMW ervan overtuigd dat Tesla zijn concurrentievoordeel zal verliezen.

In een toespraak tot Amerikaanse journalisten tijdens de presentatie van de i7 zei BMW Group sales chief Pieter Nota dat het bedrijf zich zal concentreren “op een zeer sterke en snelle opmars van elektrische voertuigen”, aldus Automotive News. “Tesla had al geruime tijd een unique selling point. Dat is voorbij.”Lees ook de Automotive 7-klapper over Nederlanders op topposities in de mondiale autobranche.

Nota voegde eraan toe dat EV-klanten de afgelopen jaren zeer early adopters waren, terwijl EV’s nu aantrekkelijk zijn voor een veel breder publiek. BMW meldde eerder al te verwachten dat in 2030 minstens een op de twee verkopen volledig elektrisch zal zijn.

Geplaatst in rubriek:
Gandor Bronkhorst
Gandor Bronkhorst

Gandor Bronkhorst is als hoofdredacteur verantwoordelijk voor de titels in de divisie Mobility & Automotive van Promedia, waaronder Automotive Management en Fleet&Mobility. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met horloges en goed eten.

‘BMW-topman Pieter Nota: Dominantie Tesla is voorbij’ | Automotive Online

‘BMW-topman Pieter Nota: Dominantie Tesla is voorbij’

Gandor Bronkhorst Gandor Bronkhorst
Pieter Nota gaat de aanval leiden. (Foto: BMW)

Dit jaar wil BMW wereldwijd 200 duizend EV’s verkopen, een verdubbeling van het aantal leveringen van vorig jaar. Dit heeft het merk laten weten tijdens de presentatie van de nieuwe BMW i7.

Hoewel dat nog ver verwijderd is van de meer dan 930 duizend verkochte Tesla’s in 2021, lijken de leidinggevenden van BMW ervan overtuigd dat Tesla zijn concurrentievoordeel zal verliezen.

In een toespraak tot Amerikaanse journalisten tijdens de presentatie van de i7 zei BMW Group sales chief Pieter Nota dat het bedrijf zich zal concentreren “op een zeer sterke en snelle opmars van elektrische voertuigen”, aldus Automotive News. “Tesla had al geruime tijd een unique selling point. Dat is voorbij.”Lees ook de Automotive 7-klapper over Nederlanders op topposities in de mondiale autobranche.

Nota voegde eraan toe dat EV-klanten de afgelopen jaren zeer early adopters waren, terwijl EV’s nu aantrekkelijk zijn voor een veel breder publiek. BMW meldde eerder al te verwachten dat in 2030 minstens een op de twee verkopen volledig elektrisch zal zijn.

Geplaatst in rubriek:
Gandor Bronkhorst
Gandor Bronkhorst

Gandor Bronkhorst is als hoofdredacteur verantwoordelijk voor de titels in de divisie Mobility & Automotive van Promedia, waaronder Automotive Management en Fleet&Mobility. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met horloges en goed eten.