‘BMW-topman Pieter Nota: Dominantie Tesla is voorbij’
Dit jaar wil BMW wereldwijd 200 duizend EV’s verkopen, een verdubbeling van het aantal leveringen van vorig jaar. Dit heeft het merk laten weten tijdens de presentatie van de nieuwe BMW i7.
Hoewel dat nog ver verwijderd is van de meer dan 930 duizend verkochte Tesla’s in 2021, lijken de leidinggevenden van BMW ervan overtuigd dat Tesla zijn concurrentievoordeel zal verliezen.
In een toespraak tot Amerikaanse journalisten tijdens de presentatie van de i7 zei BMW Group sales chief Pieter Nota dat het bedrijf zich zal concentreren “op een zeer sterke en snelle opmars van elektrische voertuigen”, aldus Automotive News. “Tesla had al geruime tijd een unique selling point. Dat is voorbij.”Lees ook de Automotive 7-klapper over Nederlanders op topposities in de mondiale autobranche.
Nota voegde eraan toe dat EV-klanten de afgelopen jaren zeer early adopters waren, terwijl EV’s nu aantrekkelijk zijn voor een veel breder publiek. BMW meldde eerder al te verwachten dat in 2030 minstens een op de twee verkopen volledig elektrisch zal zijn.