Analyse: Duivels dilemma voor Duitse autofabrikanten

Martijn Roede Martijn Roede

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Marc Klaver

    Een Audi A7 3.0 TDI kost in Duitsland 55.500 euro, de mrb per jaar is 371 euro. Een Tesla Model S 70D kost 73.800 euro. Kortom, waarom zou je als Duitser een elektrische auto gaan rijden. De fiscale stimuleringsmogelijkheden zijn nihil en op ideologische gronden worden de elektrische auto’s nauwelijks verkocht.

  • vegazosten

    Heel simpel, te duur, weinig range, lange laadtijden, lelijke automodellen, geen backup. BMWI3 heeft n rex daz super! Maar de opties reteduur toen ik interesse had! Aanschaf niet gedaan, reden? Nog ns +12.000 EU aan opties, kom zeg dat is n autootje waard? Eiglk waren die opties in mijn ogen iets die standaard bij andere auto’s zitten!
    Maak dan jullie nieuwe dure stinkmobielen ietsje duurder. Geen welstellnde haan kraait daar naar want als n dure auto nu 2 a 3000€ meer kost ze willen het toch. Gebruik dan die xtra centen om elektr modellen goedkoper te verkopen. Slapen ze daar in autoland???