Column de Vries | Maandagavond koopavond

Paul de Vries Paul de Vries
• Laatste update:

Dus die donderdag- of vrijdagavond zijn niet meer wat ze zijn geweest. Door de inzichten die we in data hebben, kunnen we de koopavond weer nieuw leven inblazen. Op de maandag. Nu is het ook zo dat veel verkopers op maandag vrij zijn. Op zich is dat al een probleem, want de maandag is de belangrijkste online verkoopdag in de automotive. Voor wie dat niet begrijpt, zal ik het nog een keer uitleggen: leads die vanaf zaterdagmiddag 17:00 uur tot aan maandagochtend binnenkomen, moeten allemaal diezelfde maandag worden behandeld. Dat is extra werk, want naast die weekendleads, zijn er ook de ‘gewone’ maandagleads en de inkomende belletjes via de occasionportalen. De meeste kansen komen binnen op maandag. Daarnaast wil je alle hot leads van zaterdag opvolgen. Op maandag komt een tsunami van kansen op ons af, en juist op die dag doen we twee zeer contraproductieve dingen: we geven teveel verkopers de maandag vrij ter compensatie van de zaterdag die ze hebben gewerkt en we sluiten op maandag de deur om 18:00 uur.

Maandag biedt een tsunami van kansen

Waar op donderdag- en vrijdagavond geen hond naar de showroom komt en we eigenlijk een verloren wedstrijd spelen, is het op maandag game-day met de meeste kansen, via verschillende kanalen bovendien. Tijd voor verandering dus. Als we nu op maandag tot 21:00 uur open zouden zijn en die extra tijd gebruiken om alle kansen op te volgen, te bellen en te mailen, dan zouden we minder kansen missen, met meer mensen contact krijgen en dus meer concrete afspraken kunnen maken voor de rest van de week.

Paul de Vries is woordvoerder van Marktplaats en eigenaar van #DCDW 

Column de Vries | Maandagavond koopavond | Automotive Online

Column de Vries | Maandagavond koopavond

Paul de Vries Paul de Vries
• Laatste update:

Dus die donderdag- of vrijdagavond zijn niet meer wat ze zijn geweest. Door de inzichten die we in data hebben, kunnen we de koopavond weer nieuw leven inblazen. Op de maandag. Nu is het ook zo dat veel verkopers op maandag vrij zijn. Op zich is dat al een probleem, want de maandag is de belangrijkste online verkoopdag in de automotive. Voor wie dat niet begrijpt, zal ik het nog een keer uitleggen: leads die vanaf zaterdagmiddag 17:00 uur tot aan maandagochtend binnenkomen, moeten allemaal diezelfde maandag worden behandeld. Dat is extra werk, want naast die weekendleads, zijn er ook de ‘gewone’ maandagleads en de inkomende belletjes via de occasionportalen. De meeste kansen komen binnen op maandag. Daarnaast wil je alle hot leads van zaterdag opvolgen. Op maandag komt een tsunami van kansen op ons af, en juist op die dag doen we twee zeer contraproductieve dingen: we geven teveel verkopers de maandag vrij ter compensatie van de zaterdag die ze hebben gewerkt en we sluiten op maandag de deur om 18:00 uur.

Maandag biedt een tsunami van kansen

Waar op donderdag- en vrijdagavond geen hond naar de showroom komt en we eigenlijk een verloren wedstrijd spelen, is het op maandag game-day met de meeste kansen, via verschillende kanalen bovendien. Tijd voor verandering dus. Als we nu op maandag tot 21:00 uur open zouden zijn en die extra tijd gebruiken om alle kansen op te volgen, te bellen en te mailen, dan zouden we minder kansen missen, met meer mensen contact krijgen en dus meer concrete afspraken kunnen maken voor de rest van de week.

Paul de Vries is woordvoerder van Marktplaats en eigenaar van #DCDW