Column De Vries | Internetgedoe

Redactie Redactie
• Laatste update:

Internet heeft ons veel gebracht, maar de zaken er niet perse eenvoudiger op gemaakt. Denk maar aan de consument en zijn zoektocht naar een nieuwe auto. De dealer is niet langer de brenger van informatie, maar slechts de bevestiger. De klant selecteerde de dealer eerder op basis van zijn eerste bezoek, nu is dat eerste bezoek een de-selectie geworden. En omdat dat eerste bezoek online en anoniem is, kom je als ‘verliezende’ dealer nooit te weten waarom jij nooit een kans hebt gehad.

David legt zich niet neer bij het missen van kansen, hoe klein ze ook zijn. Hij analyseert wat hij beter kan doen, vraagt zich af op welke wijze de klant van nu zich wel wil laten verleiden tot een dialoog. David heeft zich aangepast aan het veranderde speelveld en geldt nu als de specialist in leadopvolging in de VS.

Ik schrok van de inzendingen van de Dealer Awards.

Over het opvolgen van leads wordt in Nederland weleens lacherig gedaan: we zien het anno 2018 blijkbaar nog steeds niet als een volwaardig kanaal, maar als noodzakelijk kwaad. In het kader van de Online Dealer Awards heb ik alle bedrijven gescreend op onder andere leadopvolging, en ik schrok van wat ik meemaakte. Sommigen reageerden niet op mijn ingevulde contactformulier en slechts één(!) dealer wilde een tweede poging wagen om een dialoog op gang te brengen. Dat rechtvaardigt de conclusie dat leads nooit serieus worden zolang wij er niet serieus mee omgaan. Dan blijft er niets anders over dan altijd de goedkoopste zijn om een kans te krijgen de auto te verkopen.

De verkoper is nog steeds de bepalende factor tussen kopen en afwijzen. Dat is niet veranderd. Alleen wordt nu pijnlijk zichtbaar wanneer de verkoper zijn taken verzaakt. Neem dus een voorbeeld aan David, zorg dat je je aanpast aan de wereld van nu en neem leads serieus.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Column De Vries | Internetgedoe | Automotive Online

Column De Vries | Internetgedoe

Redactie Redactie
• Laatste update:

Internet heeft ons veel gebracht, maar de zaken er niet perse eenvoudiger op gemaakt. Denk maar aan de consument en zijn zoektocht naar een nieuwe auto. De dealer is niet langer de brenger van informatie, maar slechts de bevestiger. De klant selecteerde de dealer eerder op basis van zijn eerste bezoek, nu is dat eerste bezoek een de-selectie geworden. En omdat dat eerste bezoek online en anoniem is, kom je als ‘verliezende’ dealer nooit te weten waarom jij nooit een kans hebt gehad.

David legt zich niet neer bij het missen van kansen, hoe klein ze ook zijn. Hij analyseert wat hij beter kan doen, vraagt zich af op welke wijze de klant van nu zich wel wil laten verleiden tot een dialoog. David heeft zich aangepast aan het veranderde speelveld en geldt nu als de specialist in leadopvolging in de VS.

Ik schrok van de inzendingen van de Dealer Awards.

Over het opvolgen van leads wordt in Nederland weleens lacherig gedaan: we zien het anno 2018 blijkbaar nog steeds niet als een volwaardig kanaal, maar als noodzakelijk kwaad. In het kader van de Online Dealer Awards heb ik alle bedrijven gescreend op onder andere leadopvolging, en ik schrok van wat ik meemaakte. Sommigen reageerden niet op mijn ingevulde contactformulier en slechts één(!) dealer wilde een tweede poging wagen om een dialoog op gang te brengen. Dat rechtvaardigt de conclusie dat leads nooit serieus worden zolang wij er niet serieus mee omgaan. Dan blijft er niets anders over dan altijd de goedkoopste zijn om een kans te krijgen de auto te verkopen.

De verkoper is nog steeds de bepalende factor tussen kopen en afwijzen. Dat is niet veranderd. Alleen wordt nu pijnlijk zichtbaar wanneer de verkoper zijn taken verzaakt. Neem dus een voorbeeld aan David, zorg dat je je aanpast aan de wereld van nu en neem leads serieus.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.