Column Adriani | Marietje

Hans Adriani Hans Adriani
• Laatste update:

Althans volgens de jongens en meisjes die het gemaakt hebben. En het vervolgens aan een board van KPN verkocht hebben. Diezelfde meneer die in de reclamespot op het toneel zo lief tegen zijn Marietje praatte, lag die avond in Bangkok met Cherry Leinghirankul in bed te scharrelen. Schattig toch? Sorry, fake news.

Maar wat een geslijm! De verkoper van Auto Domstad mist ook het hockeyen van zijn zoon als hij zaterdag moet werken. De vestigingsmanager van Van Mossel Leiderdorp zou het ook wel fijn vinden als er geen Paasshow was.

De verkoper van Auto Domstad mist ook het hockeyen van zijn zoon op zaterdag.

En ik neem aan dat Geraldine Brouwers, de uitstekende, met prima visies behepte directeur van Mazda Nederland, ook weleens verscheurd wordt door de keuze voor het werken aan privé of zaak. Allemaal de consequentie van de Autobranche. Geen ruimte voor thuiswerken. De afrekening komt later. Als je wat ouder wordt.

In het geval van kinderen. Of gewoon zelfreflectie. Wat heb ik gedaan met m’n leven? Was ik bij de schoolmusical? Bij het ballet van mijn dochter? Bij de wedstrijden van mijn zoon? Of bij recepties van mijn partner? Gingen wij samen naar begrafenissen? Je jaagt je ideaal na. Zonder diskwalificatie! Waarom zou je niet!? Jouw inzet geeft voorspoed voor de mensen om je heen. Privé en zakelijk. Je zorgt voor resultaat. Je zorgt voor winst. Je zorgt voor het juiste beleid. Is de meest sociale inspanning die je kunt verrichten.

Onzinnig de ondernemers die op een bepaald moment iets ‘willen terug doen voor de samenleving.’ Als ze hun werk goed gedaan hebben, hebben ze al meer dan genoeg gedaan voor de samenleving. Anders zijn het egotrippers. De “kijk mij eens” jongens. Als ik SUSTAINABLE hoor in de presentatie van de KPN-reclame over Marietje en haar vader, dan denk ik dat hij vast ook ooit heel veel terug wil doen. Brrr.

Hans Adriani, hans@dsolution.eu, Dealer bd.

Geplaatst in rubriek:
Hans Adriani
Hans Adriani

Adriani is Toyota-dealer buiten bedrijf en zit tegenwoordig in de IT. Deze langstzittende columnist van Automotive geeft elk nummer van Automotive Management zijn bijzondere kijk op de branche.

Column Adriani | Marietje | Automotive Online

Column Adriani | Marietje

Hans Adriani Hans Adriani
• Laatste update:

Althans volgens de jongens en meisjes die het gemaakt hebben. En het vervolgens aan een board van KPN verkocht hebben. Diezelfde meneer die in de reclamespot op het toneel zo lief tegen zijn Marietje praatte, lag die avond in Bangkok met Cherry Leinghirankul in bed te scharrelen. Schattig toch? Sorry, fake news.

Maar wat een geslijm! De verkoper van Auto Domstad mist ook het hockeyen van zijn zoon als hij zaterdag moet werken. De vestigingsmanager van Van Mossel Leiderdorp zou het ook wel fijn vinden als er geen Paasshow was.

De verkoper van Auto Domstad mist ook het hockeyen van zijn zoon op zaterdag.

En ik neem aan dat Geraldine Brouwers, de uitstekende, met prima visies behepte directeur van Mazda Nederland, ook weleens verscheurd wordt door de keuze voor het werken aan privé of zaak. Allemaal de consequentie van de Autobranche. Geen ruimte voor thuiswerken. De afrekening komt later. Als je wat ouder wordt.

In het geval van kinderen. Of gewoon zelfreflectie. Wat heb ik gedaan met m’n leven? Was ik bij de schoolmusical? Bij het ballet van mijn dochter? Bij de wedstrijden van mijn zoon? Of bij recepties van mijn partner? Gingen wij samen naar begrafenissen? Je jaagt je ideaal na. Zonder diskwalificatie! Waarom zou je niet!? Jouw inzet geeft voorspoed voor de mensen om je heen. Privé en zakelijk. Je zorgt voor resultaat. Je zorgt voor winst. Je zorgt voor het juiste beleid. Is de meest sociale inspanning die je kunt verrichten.

Onzinnig de ondernemers die op een bepaald moment iets ‘willen terug doen voor de samenleving.’ Als ze hun werk goed gedaan hebben, hebben ze al meer dan genoeg gedaan voor de samenleving. Anders zijn het egotrippers. De “kijk mij eens” jongens. Als ik SUSTAINABLE hoor in de presentatie van de KPN-reclame over Marietje en haar vader, dan denk ik dat hij vast ook ooit heel veel terug wil doen. Brrr.

Hans Adriani, hans@dsolution.eu, Dealer bd.

Geplaatst in rubriek:
Hans Adriani
Hans Adriani

Adriani is Toyota-dealer buiten bedrijf en zit tegenwoordig in de IT. Deze langstzittende columnist van Automotive geeft elk nummer van Automotive Management zijn bijzondere kijk op de branche.