Digitale efficiëntie en innovatie software drijvende kracht voor automobielsector

Brand story • Twee jaar geleden deed Imaweb een aantal strategische overnames om innovatieve oplossingen te ontwikkelen en unieke expertise te verwerven. Afgelopen maand werd de naam veranderd in Nextlane. Hiermee schakelt de onderneming een versnelling hoger in zijn ontwikkeling door al deze entiteiten te consolideren en om aan hun klanten betrouwbare en ongeëvenaarde technologische softwareoplossingen aan te bieden.
Albert-Jan Cornelissen Albert-Jan Cornelissen
Foto: Nextlane

De naamsverandering maakt de visionaire aanpak van Nextlane duidelijk en hun vastberadenheid om hun toppositie in innovatie en technologische vooruitgang te handhaven. Deze missie wordt ingevuld door op drie fronten actief te zijn via het DMS (Dealer Management System), DDS (Digital Dealership Solutions) en DOS (Digital OEM Solutions).

Open integratieplatform

Belangrijk onderdeel van de innovatie is het Nextlane Platform, wat een open integratieplatform is voor de automobielsector. Het koppelt dealermanagementsystemen op intelligente wijze aan autofabrikanten en aan oplossingen van derden. Het verschaft de gebruikers toegang tot een efficiënt digitaal platform en maakt hen competitiever door de integratie van systemen en gegevens eenvoudiger te maken.

“Wij streven voortdurend naar het leveren van efficiëntie, innovatie en betrouwbaarheid. Deze waarden zitten verankerd in ons DNA. Onze strategie is om geïntegreerde, end-to-end softwareoplossingen aan te bieden, die het hele klanttraject in de automobielsector digitaliseren en vereenvoudigen. Wat ons uniek maakt, is dat enerzijds onze oplossingen op maat zijn gemaakt voor de autodealer en autofabrikant welke geïntegreerd zijn met hun andere systemen. Anderzijds stelt het hen in staat om eenvoudig verbinding te maken met de oplossingen die door hun dealernetwerk worden gebruikt. Beide werelden werken samen om ‘naadloze’ bedrijfsprocessen te dekken om de hele bedrijfskolom van de automobielsector te digitaliseren en te optimaliseren”, aldus Country Manager Oscar Derksen, die vervolgt: “Dit wordt mogelijk gemaakt door ons integratieplatform, dat de communicatie tussen de systemen van autofabrikanten en de door dealers gebruikte oplossingen vereenvoudigt. De Nextlane-strategie is om de behoeften van dealers te ondersteunen, door ons daarbij te concentreren op de drie belangrijke gebieden door het aanbieden van:  een sterke internationale aanwezigheid om klanten te helpen hun bedrijf Europees te ontwikkelen, een open integratieplatform te leveren om de communicatie tussen alle door onze klanten gebruikte systemen te vereenvoudigen en door een complete set oplossingen te leveren om de klantreis in de automobielsector te digitaliseren en te optimaliseren. Het is het creëren van een community waarin de dealer kan kiezen met wie, wat en waar hij in alle openheid digitaal wil werken. Het draait om efficiënt beheer van je data. Ons platform is volledig ‘secured’ in zijn communicatie met de community.

Derksen vervolgt: “Nextlane is een provider voor de digitalisering van het autobedrijf op alle vlakken. Onze kernactiviteit is het DMS (dealermanagementsysteem), het ERP van de autodealer en daarnaast een hele set aan zeer gespecialiseerde oplossingen, zoals voertuigfotografie en het automatisch bewerken daarvan, ondersteund door kunstmatige intelligentie, e-Marketing toepassingen, interface met lokale vereiste systemen en vele andere. Meer dan 1000 klanten maken dagelijks gebruik van één of meerdere oplossingen van Nextlane. Momenteel werken bijna 850 medewerkers in Europa voor Nextlane, verdeelt over elf vestigingen. Op Nextlane Platform zijn alleen al dertig ontwikkelaars actief.

Digitale efficiëntie en innovatie software drijvende kracht voor automobielsector | Automotive Online

Digitale efficiëntie en innovatie software drijvende kracht voor automobielsector

Brand story • Twee jaar geleden deed Imaweb een aantal strategische overnames om innovatieve oplossingen te ontwikkelen en unieke expertise te verwerven. Afgelopen maand werd de naam veranderd in Nextlane. Hiermee schakelt de onderneming een versnelling hoger in zijn ontwikkeling door al deze entiteiten te consolideren en om aan hun klanten betrouwbare en ongeëvenaarde technologische softwareoplossingen aan te bieden.
Albert-Jan Cornelissen Albert-Jan Cornelissen
Foto: Nextlane

De naamsverandering maakt de visionaire aanpak van Nextlane duidelijk en hun vastberadenheid om hun toppositie in innovatie en technologische vooruitgang te handhaven. Deze missie wordt ingevuld door op drie fronten actief te zijn via het DMS (Dealer Management System), DDS (Digital Dealership Solutions) en DOS (Digital OEM Solutions).

Open integratieplatform

Belangrijk onderdeel van de innovatie is het Nextlane Platform, wat een open integratieplatform is voor de automobielsector. Het koppelt dealermanagementsystemen op intelligente wijze aan autofabrikanten en aan oplossingen van derden. Het verschaft de gebruikers toegang tot een efficiënt digitaal platform en maakt hen competitiever door de integratie van systemen en gegevens eenvoudiger te maken.

“Wij streven voortdurend naar het leveren van efficiëntie, innovatie en betrouwbaarheid. Deze waarden zitten verankerd in ons DNA. Onze strategie is om geïntegreerde, end-to-end softwareoplossingen aan te bieden, die het hele klanttraject in de automobielsector digitaliseren en vereenvoudigen. Wat ons uniek maakt, is dat enerzijds onze oplossingen op maat zijn gemaakt voor de autodealer en autofabrikant welke geïntegreerd zijn met hun andere systemen. Anderzijds stelt het hen in staat om eenvoudig verbinding te maken met de oplossingen die door hun dealernetwerk worden gebruikt. Beide werelden werken samen om ‘naadloze’ bedrijfsprocessen te dekken om de hele bedrijfskolom van de automobielsector te digitaliseren en te optimaliseren”, aldus Country Manager Oscar Derksen, die vervolgt: “Dit wordt mogelijk gemaakt door ons integratieplatform, dat de communicatie tussen de systemen van autofabrikanten en de door dealers gebruikte oplossingen vereenvoudigt. De Nextlane-strategie is om de behoeften van dealers te ondersteunen, door ons daarbij te concentreren op de drie belangrijke gebieden door het aanbieden van:  een sterke internationale aanwezigheid om klanten te helpen hun bedrijf Europees te ontwikkelen, een open integratieplatform te leveren om de communicatie tussen alle door onze klanten gebruikte systemen te vereenvoudigen en door een complete set oplossingen te leveren om de klantreis in de automobielsector te digitaliseren en te optimaliseren. Het is het creëren van een community waarin de dealer kan kiezen met wie, wat en waar hij in alle openheid digitaal wil werken. Het draait om efficiënt beheer van je data. Ons platform is volledig ‘secured’ in zijn communicatie met de community.

Derksen vervolgt: “Nextlane is een provider voor de digitalisering van het autobedrijf op alle vlakken. Onze kernactiviteit is het DMS (dealermanagementsysteem), het ERP van de autodealer en daarnaast een hele set aan zeer gespecialiseerde oplossingen, zoals voertuigfotografie en het automatisch bewerken daarvan, ondersteund door kunstmatige intelligentie, e-Marketing toepassingen, interface met lokale vereiste systemen en vele andere. Meer dan 1000 klanten maken dagelijks gebruik van één of meerdere oplossingen van Nextlane. Momenteel werken bijna 850 medewerkers in Europa voor Nextlane, verdeelt over elf vestigingen. Op Nextlane Platform zijn alleen al dertig ontwikkelaars actief.