DCDW Podcast 188: Een goede website zorgt voor betere leads en een hogere conversie

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:
Beeld: DCDW

“Dealers waar wij aan tafel zitten, willen onderscheidend zijn en grip houden op hun data. Data die via het webplatform binnenkomt, komt bij de dealer terecht via ons DXP, wat staat voor Dealer Experience Platform. Dat zijn alle verschillende systemen en applicaties die wij aan elkaar knopen in de beheerlaag.”

Merkidentiteit

“Een van onze automotive klanten is Stern Groep. Stern Groep heeft twee jaar besloten om alle submerken en clusters samen te voegen onder de naam Stern. Daarvoor hebben wij een nieuw online platform voor ontwikkeld. Alle verschillende bedrijven en merkidentiteiten moesten op een uniforme en herkenbare manier op één plek worden samengevoegd. Klanten die het platform bezoeken en doorklikken naar een van de verschillende merken, krijgen een ervaring die aansluit bij de corporate identity van het merk, in de stijl van Stern. Voor zo ver ik weet, is dat uniek.”

Autopilot

“Binnen het DXP kunnen autobedrijven processen en systemen koppelen en marketing automation toevoegen. Met de functie Autopilot kunnen autobedrijven automatisch real time data van Wheeler Delta en OBS ontsluiten en daar marketingacties aan koppelen. Wordt een auto telefonisch verkocht, dan wordt hij op basis van automatische checks van de website gehaald. In andere branches zien we dat klanten websites zien als een manier om geld te verdienen. In de autobranche zien we vaker dat klanten het beschouwen als een kostenpost. Door de ROI op basis van harde data inzichtelijk te maken, laten we klanten zien dat een goede website zichzelf terugbetaalt. Bijvoorbeeld met betere leads en een hogere conversie.”

https://www.dcdw.nl/podcast/henri-willems-van-webstores-digital-partner/

DCDW Podcast 188: Een goede website zorgt voor betere leads en een hogere conversie | Automotive Online

DCDW Podcast 188: Een goede website zorgt voor betere leads en een hogere conversie

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:
Beeld: DCDW

“Dealers waar wij aan tafel zitten, willen onderscheidend zijn en grip houden op hun data. Data die via het webplatform binnenkomt, komt bij de dealer terecht via ons DXP, wat staat voor Dealer Experience Platform. Dat zijn alle verschillende systemen en applicaties die wij aan elkaar knopen in de beheerlaag.”

Merkidentiteit

“Een van onze automotive klanten is Stern Groep. Stern Groep heeft twee jaar besloten om alle submerken en clusters samen te voegen onder de naam Stern. Daarvoor hebben wij een nieuw online platform voor ontwikkeld. Alle verschillende bedrijven en merkidentiteiten moesten op een uniforme en herkenbare manier op één plek worden samengevoegd. Klanten die het platform bezoeken en doorklikken naar een van de verschillende merken, krijgen een ervaring die aansluit bij de corporate identity van het merk, in de stijl van Stern. Voor zo ver ik weet, is dat uniek.”

Autopilot

“Binnen het DXP kunnen autobedrijven processen en systemen koppelen en marketing automation toevoegen. Met de functie Autopilot kunnen autobedrijven automatisch real time data van Wheeler Delta en OBS ontsluiten en daar marketingacties aan koppelen. Wordt een auto telefonisch verkocht, dan wordt hij op basis van automatische checks van de website gehaald. In andere branches zien we dat klanten websites zien als een manier om geld te verdienen. In de autobranche zien we vaker dat klanten het beschouwen als een kostenpost. Door de ROI op basis van harde data inzichtelijk te maken, laten we klanten zien dat een goede website zichzelf terugbetaalt. Bijvoorbeeld met betere leads en een hogere conversie.”

https://www.dcdw.nl/podcast/henri-willems-van-webstores-digital-partner/