DCDW Podcast 187: Steeds meer autofabrikanten benaderen consumenten rechtstreeks online

Romy Wielinga Romy Wielinga

“Je onderhandelt met het mes op tafel, maar je bent er voor elkaar, door dik en dun. Daarna ben ik het avontuur aangegaan met de lancering van Daewoo in Nederland. Met spraakmakende marketingcampagnes bouwden we in korte tijd veel naamsbekendheid op. Het was een geweldige tijd, maar na 2,5 jaar ben ik overgestapt naar de nieuwe fabrieksimporteur van Mitsubishi.”

Gepersonaliseerd

“Na mijn terugkeer heb ik de herintroductie van de nieuwe Carisma voor mijn rekening genomen. Samen met drie collega’s hebben we de bekende posteractie bedacht. Geholpen door veel free publicity haalden we moeiteloos alle verkoopdoelstellingen. Door het succes van de Carisma zaten dealers vol met inruilauto’s. Kees Juffermans van Juffermans Support kwam met het idee om specifieke klanten uit te nodigen voor grote occasionshows. Kees en ik hadden een klik. We zijn samen verder gegaan en hebben ons gespecialiseerd in gepersonaliseerde marketing. Een van onze campagnes was een Google Streetview-mailing. Potentiële kopers kregen een foto van hun huis met de auto er in gemonteerd. Ook dat leverde veel respons op.”

Verandering

“Het heeft 25 jaar geduurd voordat internet echt in de autobranche ingeburgerd is geraakt. Nu benaderen steeds meer autofabrikanten klanten rechtstreeks online. OEM’s steken de dealermarge in hun zak en houden grip op de manier waarop het product wordt verkocht. Als je een goed product hebt, en goede marketing, dan komen klanten vanzelf naar je toe. Ook online. Voor dealers ligt de toekomst bij ev’s. Er ontstaat een gigantische vraag naar elektrische personenauto’s en bedrijfsauto’s. Daar moet je je personeel nu op trainen. Met Automotive Retail Support adviseren we autobedrijven ook over garageformules. Niet elke formule past bij elk bedrijf. Met formulekiezer.nl helpen we ondernemers een keuze te maken die bij hun situatie past.”

https://www.dcdw.nl/podcast/boudewijn-finson/

DCDW Podcast 187: Steeds meer autofabrikanten benaderen consumenten rechtstreeks online | Automotive Online

DCDW Podcast 187: Steeds meer autofabrikanten benaderen consumenten rechtstreeks online

Romy Wielinga Romy Wielinga

“Je onderhandelt met het mes op tafel, maar je bent er voor elkaar, door dik en dun. Daarna ben ik het avontuur aangegaan met de lancering van Daewoo in Nederland. Met spraakmakende marketingcampagnes bouwden we in korte tijd veel naamsbekendheid op. Het was een geweldige tijd, maar na 2,5 jaar ben ik overgestapt naar de nieuwe fabrieksimporteur van Mitsubishi.”

Gepersonaliseerd

“Na mijn terugkeer heb ik de herintroductie van de nieuwe Carisma voor mijn rekening genomen. Samen met drie collega’s hebben we de bekende posteractie bedacht. Geholpen door veel free publicity haalden we moeiteloos alle verkoopdoelstellingen. Door het succes van de Carisma zaten dealers vol met inruilauto’s. Kees Juffermans van Juffermans Support kwam met het idee om specifieke klanten uit te nodigen voor grote occasionshows. Kees en ik hadden een klik. We zijn samen verder gegaan en hebben ons gespecialiseerd in gepersonaliseerde marketing. Een van onze campagnes was een Google Streetview-mailing. Potentiële kopers kregen een foto van hun huis met de auto er in gemonteerd. Ook dat leverde veel respons op.”

Verandering

“Het heeft 25 jaar geduurd voordat internet echt in de autobranche ingeburgerd is geraakt. Nu benaderen steeds meer autofabrikanten klanten rechtstreeks online. OEM’s steken de dealermarge in hun zak en houden grip op de manier waarop het product wordt verkocht. Als je een goed product hebt, en goede marketing, dan komen klanten vanzelf naar je toe. Ook online. Voor dealers ligt de toekomst bij ev’s. Er ontstaat een gigantische vraag naar elektrische personenauto’s en bedrijfsauto’s. Daar moet je je personeel nu op trainen. Met Automotive Retail Support adviseren we autobedrijven ook over garageformules. Niet elke formule past bij elk bedrijf. Met formulekiezer.nl helpen we ondernemers een keuze te maken die bij hun situatie past.”

https://www.dcdw.nl/podcast/boudewijn-finson/