DCDW Podcast 185: Vooruitstrevende autobedrijven meten, testen en analyseren data

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:

“Met de twee platforms bereiken we verschillende groepen autokopers. Autotrack is ons kwaliteitsportal. Dat is 45 procent. Gaspedaal levert relevant verkeer naar autobedrijven en andere portalen. Dat is de andere 45 procent. De overige 10 procent is Autowereld. Autowereld is ook een proeftuin. Daar experimenteren we met nieuwe elementen en testen we de toegevoegde waarde.”

Autobedrijven overtuigen

“Autobedrijven die het online spel goed spelen, stellen doelconversies in met Google Analytics. Zo zien ze precies waar leads vandaan komen en welke portals de meeste toegevoegde waarde hebben. We helpen autobedrijven die dat willen om Google Analytics te gebruiken. De grootste uitdaging zijn klanten die dat niet willen. Die zijn veel lastiger om te overtuigen van het nut van meten en analyseren. Toch is dat meestal geen onwil. Autobedrijven zijn druk met allerlei zaken en kunnen of willen niet altijd de tijd vrij maken om naar online te kijken. Het zit niet in het willen maar in het kunnen.”

Verdelen

“Bezoekers die op Gaspedaal op een auto klikken, kunnen kiezen naar welke website ze doorgestuurd willen worden. 58 procent kiest voor de website van het autobedrijf. Mensen die hoger in de funnel zitten, klikken vaker op hetzelfde portal als ze meerdere auto’s bekijken. Dat doen ze omdat ze verschillende auto’s in dezelfde layout kunnen bekijken. Met Gaspedaal en Autotrack richten we ons primair op het binnenhalen van klanten. Zonder klanten valt er niets te verdelen. Maar we luisteren ook naar de wensen van autobedrijven. In coronatijd hebben we bijvoorbeeld de abonnementskosten voor autobedrijven verlaagd en kortingsacties opgezet om klanten te prikkelen om een auto te kopen. We doen alles om beide partijen bij elkaar te brengen.”

https://www.dcdw.nl/podcast/rico-van-der-vies-automotive-mediaventions/

DCDW Podcast 185: Vooruitstrevende autobedrijven meten, testen en analyseren data | Automotive Online

DCDW Podcast 185: Vooruitstrevende autobedrijven meten, testen en analyseren data

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:

“Met de twee platforms bereiken we verschillende groepen autokopers. Autotrack is ons kwaliteitsportal. Dat is 45 procent. Gaspedaal levert relevant verkeer naar autobedrijven en andere portalen. Dat is de andere 45 procent. De overige 10 procent is Autowereld. Autowereld is ook een proeftuin. Daar experimenteren we met nieuwe elementen en testen we de toegevoegde waarde.”

Autobedrijven overtuigen

“Autobedrijven die het online spel goed spelen, stellen doelconversies in met Google Analytics. Zo zien ze precies waar leads vandaan komen en welke portals de meeste toegevoegde waarde hebben. We helpen autobedrijven die dat willen om Google Analytics te gebruiken. De grootste uitdaging zijn klanten die dat niet willen. Die zijn veel lastiger om te overtuigen van het nut van meten en analyseren. Toch is dat meestal geen onwil. Autobedrijven zijn druk met allerlei zaken en kunnen of willen niet altijd de tijd vrij maken om naar online te kijken. Het zit niet in het willen maar in het kunnen.”

Verdelen

“Bezoekers die op Gaspedaal op een auto klikken, kunnen kiezen naar welke website ze doorgestuurd willen worden. 58 procent kiest voor de website van het autobedrijf. Mensen die hoger in de funnel zitten, klikken vaker op hetzelfde portal als ze meerdere auto’s bekijken. Dat doen ze omdat ze verschillende auto’s in dezelfde layout kunnen bekijken. Met Gaspedaal en Autotrack richten we ons primair op het binnenhalen van klanten. Zonder klanten valt er niets te verdelen. Maar we luisteren ook naar de wensen van autobedrijven. In coronatijd hebben we bijvoorbeeld de abonnementskosten voor autobedrijven verlaagd en kortingsacties opgezet om klanten te prikkelen om een auto te kopen. We doen alles om beide partijen bij elkaar te brengen.”

https://www.dcdw.nl/podcast/rico-van-der-vies-automotive-mediaventions/