DCDW Podcast 179: alleen als je data slim maakt, kan je data laten werken voor het autobedrijf

Romy Wielinga Romy Wielinga

In de zeven jaar dat ik daar heb gewerkt, groeide het uit van een kleine startup tot een serieuze concurrent voor de bestaande providers. Via Marktplaats ben ik teruggegaan naar de wereld van data bij RDC. Door de coronatijd zitten meer mensen thuis. De vraag voor autobedrijven is hoe ze digitaal in contact blijven met de klant.”

Creatieve campagnes

“E-mail werkt ontzettend goed voor communicatie en serviceberichten over apk en onderhoud. Met CaRe-Mail kunnen consumenten zelf aangeven hoe ze berichten willen ontvangen. We zijn druk bezig om CaRe-Mail te herbouwen naar de nieuwe tijd. De manier van communiceren verandert en wij veranderen mee. We helpen autobedrijven ook op creatief gebied. Bijvoorbeeld met advisering over aftersalescampagnes rondom apk, onderhoud en bandenwissels. Klantinformatie staat vooral in DMS-pakketten. Uit onderzoek blijkt dat 70 procent van de data niet meer klopt. Dan heb ik het over voertuigdata en apk-data, maar ook aan de NAW-kant.”

Dataverrijking

“Data wordt vaak in een DMS ingevoerd maar zelden verwijderd. Wij bieden onze diensten modulair aan. Onze diensten zijn als pakket of afzonderlijk af te nemen. Autobedrijven bepalen zelf waar ze graag mee werken. Op het gebied van lead management verzamelen we data met onze Leadhub. Het is een connector die leads van portals op een uniforme manier samenbrengt, zodat klanten zelf kunnen bepalen waar de data heen gaat. Door de data slim te koppelen aan de klantdatabase van het autobedrijf, kunnen we de lead verrijken met extra informatie. Zo helpen we het autobedrijf om sneller tot een verkoop te komen.”

https://www.dcdw.nl/podcast/hein-balesar-van-het-rdc/

DCDW Podcast 179: alleen als je data slim maakt, kan je data laten werken voor het autobedrijf | Automotive Online

DCDW Podcast 179: alleen als je data slim maakt, kan je data laten werken voor het autobedrijf

Romy Wielinga Romy Wielinga

In de zeven jaar dat ik daar heb gewerkt, groeide het uit van een kleine startup tot een serieuze concurrent voor de bestaande providers. Via Marktplaats ben ik teruggegaan naar de wereld van data bij RDC. Door de coronatijd zitten meer mensen thuis. De vraag voor autobedrijven is hoe ze digitaal in contact blijven met de klant.”

Creatieve campagnes

“E-mail werkt ontzettend goed voor communicatie en serviceberichten over apk en onderhoud. Met CaRe-Mail kunnen consumenten zelf aangeven hoe ze berichten willen ontvangen. We zijn druk bezig om CaRe-Mail te herbouwen naar de nieuwe tijd. De manier van communiceren verandert en wij veranderen mee. We helpen autobedrijven ook op creatief gebied. Bijvoorbeeld met advisering over aftersalescampagnes rondom apk, onderhoud en bandenwissels. Klantinformatie staat vooral in DMS-pakketten. Uit onderzoek blijkt dat 70 procent van de data niet meer klopt. Dan heb ik het over voertuigdata en apk-data, maar ook aan de NAW-kant.”

Dataverrijking

“Data wordt vaak in een DMS ingevoerd maar zelden verwijderd. Wij bieden onze diensten modulair aan. Onze diensten zijn als pakket of afzonderlijk af te nemen. Autobedrijven bepalen zelf waar ze graag mee werken. Op het gebied van lead management verzamelen we data met onze Leadhub. Het is een connector die leads van portals op een uniforme manier samenbrengt, zodat klanten zelf kunnen bepalen waar de data heen gaat. Door de data slim te koppelen aan de klantdatabase van het autobedrijf, kunnen we de lead verrijken met extra informatie. Zo helpen we het autobedrijf om sneller tot een verkoop te komen.”

https://www.dcdw.nl/podcast/hein-balesar-van-het-rdc/