Redactioneel | Grootmeesters
Hoe vang je in dit thema de stand van zaken in de autobranche, waarin de ontwikkelingen elkaar in de laatste jaren sneller opvolgen dan in de vijftig jaar ervoor? We leven in een periode waarin alles op de schop gaat: het retailmodel, de aftersales, de aandrijflijn, de technologie, de distributieketen. Dankzij de rondleiding in het Afas kwamen we tot de ontdekking dat elk traditioneel bedrijf in de autobranche zichzelf eigenlijk opnieuw moet uitvinden.
Zijn eigen meesterwerk moet creëren om ook relevant te zijn voor de nieuwe consument, die geen auto wil bezitten maar gebruiken, in een tijd waarin duurzaamheid de politieke en maatschappelijke agenda bepaalt. Waar een chiptekort en hogere energieprijzen ook nog een enorme impact hebben; op korte én lange termijn, want het noopt fabrikanten om hun leveringsketen kritisch tegen het licht te houden. Op het Nationaal Automotive Congres 2022 zullen sprekers van binnen én buiten de branche u inspireren én van handvatten voorzien om verder te bouwen aan uw bedrijf van de toekomst: uw eigen meesterwerk.