De winnaars zijn…

Redactie Redactie
• Laatste update:

Bijzondere vermeldingen zijn er onder meer voor de Hyundai i10, Outlander Phev en de Skoda Octavia. Lexus, Seat en een aantal zware jongens krijgen huiswerk mee.

WAT ZEGGEN DE EXPERTS?

STÉPHAN VERMEULEN chef nieuws & tests Autoweek

Wat is jullie auto van het jaar 2014?

De Hyundai i10. Elke multitest die we in het A-segment hebben gedaan, schrijft hij op zijn naam.

Wat maakt deze auto tot de winnaar?

Bij deze auto voelt het aan alsof een grotere auto klein gemaakt is. Al jaren roepen we dat kleintjes zo volwassen zijn – deze bewijst het.

Van welke auto hoop je nooit meer iets te horen?

De Lexus NX300h viel ons erg tegen na de prettige ervaringen met de IS300h. We hadden meer van Lexus verwacht voor het zo belangrijke crossover-segment.

FRANK VAN KLINK directeur XLLease

Welke auto is voor jou de leaseauto van het jaar?

De Skoda Octavia steekt er met kop en schouders bovenuit. Voor rijders met minder calvinistisch bloed volgt direct daarna de Peugeot 308.

Welke auto was de grootste positieve verrassing in 2014?

De Mitsubishi Outlander Phev. Wij dachten dat deze massaal ontlopen zou worden nu hij vanaf 1 januari dit jaar voor 7 procent bijgeteld moest worden, maar niets is minder waar gebleken.

Welke auto heeft je dit jaar teleurgesteld?

De Seat Leon ST Ecomotive. Hij heeft veel van de voordelen van de Octavia Combi plus een meer dynamische uitstraling. Toch meldden veel bijtellende Nederlanders zich liever bij de Peugeot-dealer. Marketingfoutje bij Seat?

JOOST KLAREN restwaardespecialist bij Autotelex

Wat is vanuit restwaarde-perspectief dé auto van 2014?

De Outlander Phev natuurlijk, maar dan wel uit 2013. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de Volvo V60 Plug-in Hybrid.

Welke segment of brandstofsoort doet het dit jaar echt goed?

Alles met een stekker en een brandstofmotor doet het uitstekend. Helaas blijven de volledig elektrische auto’s achter, met een daling van 22 procent in registraties ten opzichte van 2013, toen nog 0 procent bijtelling gold. Waarbij opvalt dat van alle in 2014 geregistreerde elektrische auto’s alweer 20 procent(!) is geëxporteerd.

En voor wie is de restwaarde-ontwikkeling dramatisch verlopen dit jaar?

Eigenlijk voor alle grote, zware auto’s met dikke motoren. Denk aan de BMW 7-serie en de Mercedes-Benz S- en R-klasse, Jaguar XJ, Range Rover, BMW X6, Jeep Grand Cherokee en andere soortgenoten.

Restwaardedrama voor alle grote en zware auto’s met dikke motoren.




Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

De winnaars zijn… | Automotive Online

De winnaars zijn…

Redactie Redactie
• Laatste update:

Bijzondere vermeldingen zijn er onder meer voor de Hyundai i10, Outlander Phev en de Skoda Octavia. Lexus, Seat en een aantal zware jongens krijgen huiswerk mee.

WAT ZEGGEN DE EXPERTS?

STÉPHAN VERMEULEN chef nieuws & tests Autoweek

Wat is jullie auto van het jaar 2014?

De Hyundai i10. Elke multitest die we in het A-segment hebben gedaan, schrijft hij op zijn naam.

Wat maakt deze auto tot de winnaar?

Bij deze auto voelt het aan alsof een grotere auto klein gemaakt is. Al jaren roepen we dat kleintjes zo volwassen zijn – deze bewijst het.

Van welke auto hoop je nooit meer iets te horen?

De Lexus NX300h viel ons erg tegen na de prettige ervaringen met de IS300h. We hadden meer van Lexus verwacht voor het zo belangrijke crossover-segment.

FRANK VAN KLINK directeur XLLease

Welke auto is voor jou de leaseauto van het jaar?

De Skoda Octavia steekt er met kop en schouders bovenuit. Voor rijders met minder calvinistisch bloed volgt direct daarna de Peugeot 308.

Welke auto was de grootste positieve verrassing in 2014?

De Mitsubishi Outlander Phev. Wij dachten dat deze massaal ontlopen zou worden nu hij vanaf 1 januari dit jaar voor 7 procent bijgeteld moest worden, maar niets is minder waar gebleken.

Welke auto heeft je dit jaar teleurgesteld?

De Seat Leon ST Ecomotive. Hij heeft veel van de voordelen van de Octavia Combi plus een meer dynamische uitstraling. Toch meldden veel bijtellende Nederlanders zich liever bij de Peugeot-dealer. Marketingfoutje bij Seat?

JOOST KLAREN restwaardespecialist bij Autotelex

Wat is vanuit restwaarde-perspectief dé auto van 2014?

De Outlander Phev natuurlijk, maar dan wel uit 2013. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de Volvo V60 Plug-in Hybrid.

Welke segment of brandstofsoort doet het dit jaar echt goed?

Alles met een stekker en een brandstofmotor doet het uitstekend. Helaas blijven de volledig elektrische auto’s achter, met een daling van 22 procent in registraties ten opzichte van 2013, toen nog 0 procent bijtelling gold. Waarbij opvalt dat van alle in 2014 geregistreerde elektrische auto’s alweer 20 procent(!) is geëxporteerd.

En voor wie is de restwaarde-ontwikkeling dramatisch verlopen dit jaar?

Eigenlijk voor alle grote, zware auto’s met dikke motoren. Denk aan de BMW 7-serie en de Mercedes-Benz S- en R-klasse, Jaguar XJ, Range Rover, BMW X6, Jeep Grand Cherokee en andere soortgenoten.

Restwaardedrama voor alle grote en zware auto’s met dikke motoren.




Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.