Augustus: min 11 procent

Redactie Redactie
• Laatste update:

Vergeleken met augustus 2003 (en augustus 2002) werden er ruim 4.000 auto’s minder afgeleverd; een terugval van 11,2 procent. Opgeteld over acht maanden is er nu een achterstand op vorig jaar van 2,3 procent opgebouwd. Zoals bekend gaan NDA/Bovag dit jaar nog steeds uit van een totaalmarkt van 480.000 eenheden, een verwachte daling derhalve van 1,8 procent ten opzichte de bijna 489.000 registraties van 2003.

Ford noteerde in augustus de meeste nieuwe registraties: 3.300 stuks, goed voor een marktaandeel van 10,2 procent. Opel en Peugeot bleven daar maar nipt op achter. De nummers één en twee van juli (Volkswagen en Renault) kwamen beide in augustus niet verder dan een marktaandeel van 7,9 procent. Goede zaken waren er voor de drie Koreaanse merken. Hyundai, Kia en Daewoo behaalden tezamen liefst 9 procent van de augustusmarkt.

We maakten er al eerder melding van: Opel is na acht maanden weer terug aan kop van het verkoopklassement Alhoewel dit prestigieuze feit ongetwijfeld gevierd zal zijn, is de realiteit dat Opel dit jaar bijna 6.000 auto’s minder afleverde dan vorig jaar, een daling van 14,6 procent. Ook het vorig jaar nog zo opvallend acterende Peugeot valt dit jaar met 16,2 procent terug. Procentueel gezien is Mercedes dit jaar echter de grootste verliezer (–23,1 procent). Fiat zet daarentegen de grootste stap voorwaarts (+33,6 procent), maar daar zijn dan ook jaren van malaise aan vooraf gegaan.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Augustus: min 11 procent | Automotive Online

Augustus: min 11 procent

Redactie Redactie
• Laatste update:

Vergeleken met augustus 2003 (en augustus 2002) werden er ruim 4.000 auto’s minder afgeleverd; een terugval van 11,2 procent. Opgeteld over acht maanden is er nu een achterstand op vorig jaar van 2,3 procent opgebouwd. Zoals bekend gaan NDA/Bovag dit jaar nog steeds uit van een totaalmarkt van 480.000 eenheden, een verwachte daling derhalve van 1,8 procent ten opzichte de bijna 489.000 registraties van 2003.

Ford noteerde in augustus de meeste nieuwe registraties: 3.300 stuks, goed voor een marktaandeel van 10,2 procent. Opel en Peugeot bleven daar maar nipt op achter. De nummers één en twee van juli (Volkswagen en Renault) kwamen beide in augustus niet verder dan een marktaandeel van 7,9 procent. Goede zaken waren er voor de drie Koreaanse merken. Hyundai, Kia en Daewoo behaalden tezamen liefst 9 procent van de augustusmarkt.

We maakten er al eerder melding van: Opel is na acht maanden weer terug aan kop van het verkoopklassement Alhoewel dit prestigieuze feit ongetwijfeld gevierd zal zijn, is de realiteit dat Opel dit jaar bijna 6.000 auto’s minder afleverde dan vorig jaar, een daling van 14,6 procent. Ook het vorig jaar nog zo opvallend acterende Peugeot valt dit jaar met 16,2 procent terug. Procentueel gezien is Mercedes dit jaar echter de grootste verliezer (–23,1 procent). Fiat zet daarentegen de grootste stap voorwaarts (+33,6 procent), maar daar zijn dan ook jaren van malaise aan vooraf gegaan.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.