Word Digital Automotive Leader met Datamotive

Brand story • Datamotive is een alles-in-één digitaal automotive platform, speciaal ontwikkeld voor de automotive branche. Joost Nieuwlaar, Digital Consultant van Datamotive, vertelt dat het platform een directe uitvloeisel is van de dynamiek en actuele ontwikkelingen binnen de automotive branche: “Met meer dan 15 jaar ervaring in de automotive branche, zien we een duidelijke verschuiving in de klantreis. De behoeften van de klant verandert. En daar spelen we met Datamotive op in.”
Albert-Jan Cornelissen Albert-Jan Cornelissen
• Laatste update:
Foto: Datamotive

De opkomst van digitale technologieën heeft een aanzienlijke invloed gehad op de manier waarop autokopers hun voertuigen selecteren. Voor veel potentiële klanten begint het zoekproces naar de perfecte auto online, ver voordat ze de drempel van een autodealer oversteken. En hoewel dit al jaren speelt, blijft het zich doorontwikkelen.

Joost vertelt: “Bij Datamotive zien we de behoefte van de klant groeien om alles online te regelen, op één plek en gericht op jou als klant. Daarom hebben we een klantportaal ontwikkeld waar de klant alles zelf kan regelen. Van een werkplaatsafspraak plannen op basis van een onderhouds voorspelling, tot het aanvragen van een inruilwaarde.”
Deze verschuiving in de klantreis benadrukt de groeiende rol van digitale kanalen in het koopproces van auto’s en dwingt autodealers om hun online aanwezigheid te versterken om aan de verwachtingen van de moderne autokoper te voldoen.
“Deze verschuiving dwingt autodealers om hun online aanwezigheid te versterken.”

Digitaal vooroplopen in de automotive branche

Om digitaal voorop te lopen is het cruciaal om in te spelen op deze veranderende klantreis. Datamotive ontwikkelt continu door op basis van data uit onze systemen en de veranderingen in de markt: “Door middel van ons benchmark dashboard krijgen onze klanten inzicht in anonieme data van concurrentie. Hiermee maken we kansen inzichtelijk en geven we autobedrijven een middel om voorsprong te behalen én te behouden.”

Datamotive bij Nationaal Automotive Congres

Dinsdag 28 mei staat Datamotive op het Nationaal Automotive Congres in het AFAS Theaters in Leusden. Heb je een vraag of wil je meer weten over de diensten en oplossingen van Datamotive? Het team staat voor je klaar.

Meer weten?
https://www.datamotive.nl/

Of neem contact op met Joost.
+316 86 84 12 05
joost@datamotive.nl

Word Digital Automotive Leader met Datamotive | Automotive Online

Word Digital Automotive Leader met Datamotive

Brand story • Datamotive is een alles-in-één digitaal automotive platform, speciaal ontwikkeld voor de automotive branche. Joost Nieuwlaar, Digital Consultant van Datamotive, vertelt dat het platform een directe uitvloeisel is van de dynamiek en actuele ontwikkelingen binnen de automotive branche: “Met meer dan 15 jaar ervaring in de automotive branche, zien we een duidelijke verschuiving in de klantreis. De behoeften van de klant verandert. En daar spelen we met Datamotive op in.”
Albert-Jan Cornelissen Albert-Jan Cornelissen
• Laatste update:
Foto: Datamotive

De opkomst van digitale technologieën heeft een aanzienlijke invloed gehad op de manier waarop autokopers hun voertuigen selecteren. Voor veel potentiële klanten begint het zoekproces naar de perfecte auto online, ver voordat ze de drempel van een autodealer oversteken. En hoewel dit al jaren speelt, blijft het zich doorontwikkelen.

Joost vertelt: “Bij Datamotive zien we de behoefte van de klant groeien om alles online te regelen, op één plek en gericht op jou als klant. Daarom hebben we een klantportaal ontwikkeld waar de klant alles zelf kan regelen. Van een werkplaatsafspraak plannen op basis van een onderhouds voorspelling, tot het aanvragen van een inruilwaarde.”
Deze verschuiving in de klantreis benadrukt de groeiende rol van digitale kanalen in het koopproces van auto’s en dwingt autodealers om hun online aanwezigheid te versterken om aan de verwachtingen van de moderne autokoper te voldoen.
“Deze verschuiving dwingt autodealers om hun online aanwezigheid te versterken.”

Digitaal vooroplopen in de automotive branche

Om digitaal voorop te lopen is het cruciaal om in te spelen op deze veranderende klantreis. Datamotive ontwikkelt continu door op basis van data uit onze systemen en de veranderingen in de markt: “Door middel van ons benchmark dashboard krijgen onze klanten inzicht in anonieme data van concurrentie. Hiermee maken we kansen inzichtelijk en geven we autobedrijven een middel om voorsprong te behalen én te behouden.”

Datamotive bij Nationaal Automotive Congres

Dinsdag 28 mei staat Datamotive op het Nationaal Automotive Congres in het AFAS Theaters in Leusden. Heb je een vraag of wil je meer weten over de diensten en oplossingen van Datamotive? Het team staat voor je klaar.

Meer weten?
https://www.datamotive.nl/

Of neem contact op met Joost.
+316 86 84 12 05
joost@datamotive.nl