Kennisbank | bestedingen aftersalesreclame stijgen

Steven Don Steven Don
• Laatste update:
Kwik-fit roert zich ook op de glasmarkt

Pofile Car & Tyreservice gaf in 2016 99,4% meer geld uit aan reclame dan in 2015.


Halfvol glas

Er is slechts een paar ruitherstelketens dat een naamsbekendheid heeft van enige omvang, zo blijkt uit een consumentenonderzoek van Kien in opdracht van Automotive. Toch lijkt het zinvol om veel geld te steken in marketing om de bekendheid op te schroeven; de grootste investeerder in mediawaarde, Carglass, heeft een geholpen naamsbekendheid van 98 procent. Kwik-Fit volgt op ruime afstand. Welke van de onderstaande ruitschadeherstelbedrijven kent u? U kunt meerdere antwoorden geven.


Ongekend dominant

Belron heeft met twee labels een marktaandeel van bijna 75%. Glasgarage heeft als derde Belron-dochter na Carglass en Autotaalglas maar een marktaandeel van ruim een procent. Dat blijkt uit een onderzoek van Automotive onder Nederlandse autobezitters. De ACM stelde jaren geleden al vast dat de marktdominantie van Carglass niet concurrentiebelemmerend is en dus treed de instantie niet op. Uit het onderzoek blijkt dat 22 procent van de ondervraagden in het afgelopen jaar een ruitschade heeft gehad. Kortom, er is een enorm potentieel.


Rustig begin

Het aantal zelfregistraties ligt de eerste 70 dagen in 2017 gelijk aan vorig jaar. Dit jaar zijn 18,7 procent van de auto’s op naam van het dealerbedrijf gezet, vorig jaar was dat 18,9 procent. Opvallend is dat de Fiat-merken minder zelfregistraties hebben dan in de afgelopen jaren, al staan alle Fiatmerken wel in de top tien.


In de Automotive Kennisbank vindt u alle feiten, cijfers en rapporten over de auto- en mobiliteitsbranche.

Kennisbank | bestedingen aftersalesreclame stijgen | Automotive Online

Kennisbank | bestedingen aftersalesreclame stijgen

Steven Don Steven Don
• Laatste update:
Kwik-fit roert zich ook op de glasmarkt

Pofile Car & Tyreservice gaf in 2016 99,4% meer geld uit aan reclame dan in 2015.


Halfvol glas

Er is slechts een paar ruitherstelketens dat een naamsbekendheid heeft van enige omvang, zo blijkt uit een consumentenonderzoek van Kien in opdracht van Automotive. Toch lijkt het zinvol om veel geld te steken in marketing om de bekendheid op te schroeven; de grootste investeerder in mediawaarde, Carglass, heeft een geholpen naamsbekendheid van 98 procent. Kwik-Fit volgt op ruime afstand. Welke van de onderstaande ruitschadeherstelbedrijven kent u? U kunt meerdere antwoorden geven.


Ongekend dominant

Belron heeft met twee labels een marktaandeel van bijna 75%. Glasgarage heeft als derde Belron-dochter na Carglass en Autotaalglas maar een marktaandeel van ruim een procent. Dat blijkt uit een onderzoek van Automotive onder Nederlandse autobezitters. De ACM stelde jaren geleden al vast dat de marktdominantie van Carglass niet concurrentiebelemmerend is en dus treed de instantie niet op. Uit het onderzoek blijkt dat 22 procent van de ondervraagden in het afgelopen jaar een ruitschade heeft gehad. Kortom, er is een enorm potentieel.


Rustig begin

Het aantal zelfregistraties ligt de eerste 70 dagen in 2017 gelijk aan vorig jaar. Dit jaar zijn 18,7 procent van de auto’s op naam van het dealerbedrijf gezet, vorig jaar was dat 18,9 procent. Opvallend is dat de Fiat-merken minder zelfregistraties hebben dan in de afgelopen jaren, al staan alle Fiatmerken wel in de top tien.


In de Automotive Kennisbank vindt u alle feiten, cijfers en rapporten over de auto- en mobiliteitsbranche.