Seres stelt Astara aan als importeur voor Nederland

Seres • Voorheen werd de import gedaan door Seres Duitsland die daarbij samenwerkte met enkele Nederlandse dealers.
Sander Van Vliet Sander Van Vliet
• Laatste update:
(Foto: Seres)

Astara is aangesteld als importeur van Seres in Nederland. Dat bevestigt Lou Jedeloo country manager Nederland bij Astara, voorheen country manager bij Maxomotive.

De distributie door Astara, dat actief is in twintig landen, ‘sluit aan op de huidige activiteiten op de markt.’ De primaire focus van Seres ligt in het opbouwen van een solide dealernetwerk.

Seres deed in 2020 zijn intrede op de Nederlandse markt, nadat de fabrikant in 2017 begon met de productie van zijn elektrische auto in China. Het bedrijf heeft zijn hoofdkantoor in de Verenigde Staten, maar is een dochteronderneming van Chongqing Sokon Industry Group uit China.

Na zijn intrede in Nederland hebben vijf dealers gezamenlijk het bedrijf Green Mobility Group Europe opgezet voor de import van de Chinese EV’s van Seres. Zij werkten daarvoor samen met de Duitse importeur van Seres. Astara neemt die importeurstaken nu over. “Het nieuws dat Astara was aangesteld, kwam ook voor ons als een verrassing”, zegt Bart Wiegerinck. “Maar in principe verwelkomen wij Astara, het is goed dat een sterk bedrijf in Nederland de rol van importeur op zich neemt. Wij waren nu dealer+ en kunnen hopelijk door als een normale dealer. ”

In Europa is Astara actief in België, Luxemburg, Nederland, Duitsland, Polen, Tsjechië en Slowakije. In Nederland voert Astara naast Seres ook nieuwkomer KGM/Ssangyong en Isuzu.

In het AM-overzicht van nieuwe toetreders krijgt Seres een kleine slagingskans toegewezen. Volgens de redactie heeft dat alles te maken met de hoge prijs en de onbekendheid. Lees hier meer. 

Geplaatst in rubriek:
Sander Van Vliet
Sander Van Vliet

Sander is vaste redacteur van Automotive en Fleet & Mobility. Na omzwervingen in de sportjournalistiek streek hij in 2023 neer op de Automotive-redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, voetbal en goed eten.

Seres stelt Astara aan als importeur voor Nederland | Automotive Online

Seres stelt Astara aan als importeur voor Nederland

Seres • Voorheen werd de import gedaan door Seres Duitsland die daarbij samenwerkte met enkele Nederlandse dealers.
Sander Van Vliet Sander Van Vliet
• Laatste update:
(Foto: Seres)

Astara is aangesteld als importeur van Seres in Nederland. Dat bevestigt Lou Jedeloo country manager Nederland bij Astara, voorheen country manager bij Maxomotive.

De distributie door Astara, dat actief is in twintig landen, ‘sluit aan op de huidige activiteiten op de markt.’ De primaire focus van Seres ligt in het opbouwen van een solide dealernetwerk.

Seres deed in 2020 zijn intrede op de Nederlandse markt, nadat de fabrikant in 2017 begon met de productie van zijn elektrische auto in China. Het bedrijf heeft zijn hoofdkantoor in de Verenigde Staten, maar is een dochteronderneming van Chongqing Sokon Industry Group uit China.

Na zijn intrede in Nederland hebben vijf dealers gezamenlijk het bedrijf Green Mobility Group Europe opgezet voor de import van de Chinese EV’s van Seres. Zij werkten daarvoor samen met de Duitse importeur van Seres. Astara neemt die importeurstaken nu over. “Het nieuws dat Astara was aangesteld, kwam ook voor ons als een verrassing”, zegt Bart Wiegerinck. “Maar in principe verwelkomen wij Astara, het is goed dat een sterk bedrijf in Nederland de rol van importeur op zich neemt. Wij waren nu dealer+ en kunnen hopelijk door als een normale dealer. ”

In Europa is Astara actief in België, Luxemburg, Nederland, Duitsland, Polen, Tsjechië en Slowakije. In Nederland voert Astara naast Seres ook nieuwkomer KGM/Ssangyong en Isuzu.

In het AM-overzicht van nieuwe toetreders krijgt Seres een kleine slagingskans toegewezen. Volgens de redactie heeft dat alles te maken met de hoge prijs en de onbekendheid. Lees hier meer. 

Geplaatst in rubriek:
Sander Van Vliet
Sander Van Vliet

Sander is vaste redacteur van Automotive en Fleet & Mobility. Na omzwervingen in de sportjournalistiek streek hij in 2023 neer op de Automotive-redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, voetbal en goed eten.