‘China centraal in EV-strategie Mercedes-Benz’

Mercedes-Benz • Twee Chinese fabrikanten zijn grote aandeelhouders van Mercedes-Benz.
Robert L. Smid Robert L. Smid
• Laatste update:
(Foto: Shutterstock)

Mercedes-Benz zet China centraal in zijn nieuwe EV-strategie die vanaf 2025 wordt uitgerold. Dit meldt het concern aan Automobilwoche.

“Om dit te doen moeten we niet alleen de ontwikkeling van elektrische aandrijving, maar ook de digitalisering van onze producten excellent beheersen”, zegt de ceo van Mercedes-Benz, Ola Källenius, in een interview met het Duitse vakblad. Dat het bedrijf de Chinese markt centraal zet, zal onder meer tot uiting komen bij de productontwikkeling. Zo worden nieuwe Mercedes-modellen beter afgestemd op de wensen van de Chinese consument.

Vorig jaar verlaagde Mercedes-Benz de prijzen van sommige van de EQE- en EQS-modellen in China. Vanaf 2025 ontwikkelt de Duitse automaker alleen nog maar EV-platformen.

Beijing Automotive Group (BAIC) en Geely-grootaandeelhouder Li Shufu hebben beide een belang van tien procent in Mercedes.

Geplaatst in rubriek:
Robert L. Smid
Robert L. Smid

Robert is als redacteur verantwoordelijk voor bijdragen aan Automotive en Fleet & Mobility. Hij werkt sinds 2023 bij de redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met karate, videografie en lekker eten. Ook houdt hij van gitaarspelen.