‘Stellantis ceo: e-fuels hebben geen invloed op EV-transitie’

Stellantis • E-fuels zijn uitgezonderd op het verkoopverbod voor verbrandingsmotoren vanaf 2035 na de eis van onder andere Duitsland.
Nienke Eusterbrock Nienke Eusterbrock
• Laatste update:
(foto: Stellantis)

Carlos Tavares, ceo van Stellantis, zei dat e-fuels het traject van de auto-industrie niet “significant” zullen veranderen.

“We zijn goed op weg om de elektrificatie te leveren die van de EU wordt verwacht”, zei Tavares op het eerste Freedom of Mobility-forum van Stellantis volgens Automotive News Europe. Het forum ging woensdag in op de vraag of “veilige, schone en betaalbare” mobiliteit in de toekomst beperkt zal blijven tot de “happy few” vanwege stijgende kosten.

De EU heeft ingestemd met een eis van Duitsland en andere landen om een uitzondering te maken op de verkoop van auto’s die op e-fuels rijden na 2035, terwijl de verkoop op reguliere verbrandingsmotoren wordt verboden.

“Ik denk dat e-brandstoffen een andere technologische richting zullen zijn die ontwikkeld gaat worden”, zei Tavares. “De industrie zal moeten aantonen dat ze co2-neutraal zijn, door aan de ene kant koolstof op te vangen en aan de andere kant de uitstoot van koolstof door de motor.”

Geplaatst in rubriek:
Nienke Eusterbrock
Nienke Eusterbrock

Nienke Eusterbrock is redacteur bij Automotive.

‘Stellantis ceo: e-fuels hebben geen invloed op EV-transitie’ | Automotive Online

‘Stellantis ceo: e-fuels hebben geen invloed op EV-transitie’

Stellantis • E-fuels zijn uitgezonderd op het verkoopverbod voor verbrandingsmotoren vanaf 2035 na de eis van onder andere Duitsland.
Nienke Eusterbrock Nienke Eusterbrock
• Laatste update:
(foto: Stellantis)

Carlos Tavares, ceo van Stellantis, zei dat e-fuels het traject van de auto-industrie niet “significant” zullen veranderen.

“We zijn goed op weg om de elektrificatie te leveren die van de EU wordt verwacht”, zei Tavares op het eerste Freedom of Mobility-forum van Stellantis volgens Automotive News Europe. Het forum ging woensdag in op de vraag of “veilige, schone en betaalbare” mobiliteit in de toekomst beperkt zal blijven tot de “happy few” vanwege stijgende kosten.

De EU heeft ingestemd met een eis van Duitsland en andere landen om een uitzondering te maken op de verkoop van auto’s die op e-fuels rijden na 2035, terwijl de verkoop op reguliere verbrandingsmotoren wordt verboden.

“Ik denk dat e-brandstoffen een andere technologische richting zullen zijn die ontwikkeld gaat worden”, zei Tavares. “De industrie zal moeten aantonen dat ze co2-neutraal zijn, door aan de ene kant koolstof op te vangen en aan de andere kant de uitstoot van koolstof door de motor.”

Geplaatst in rubriek:
Nienke Eusterbrock
Nienke Eusterbrock

Nienke Eusterbrock is redacteur bij Automotive.