‘Cash cow Qashqai moet Nissan winstgevend maken’

Gandor Bronkhorst Gandor Bronkhorst
De nieuwe Qashqai moet Nissan er bovenop helpen. (Foto: Nissan)

Nissan rekent erop dat de inkomsten uit de verkoop van de nieuwe compacte suv Qashqai in Europa 38 procent hoger liggen dan bij het vorige model. Dit meldt Automotive News Europe. 

Het orderboek voor de nieuwe Qashqai, gebouwd in de nieuwe Britse fabriek van Nissan in Sunderland (Engeland) stond op 136 duizend eenheden, al blijft de productie achter door het chiptekort, aldus ANE. Het model van de nieuwe generatie is vorig jaar in de zomer in Europa gelanceerd. 

Behalve Europa, is Japan één van de verliesgevende regio’s voor Nissan. De nieuwe Qashgai moet die verliezen gaan compenseren. Vorig jaar maakte de Japanse automaker nog een verlies van 1,14 miljard euro.

Geplaatst in rubriek:
Gandor Bronkhorst
Gandor Bronkhorst

Gandor Bronkhorst is als hoofdredacteur verantwoordelijk voor de titels in de divisie Mobility & Automotive van Promedia, waaronder Automotive Management en Fleet&Mobility. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met horloges en goed eten.

‘Cash cow Qashqai moet Nissan winstgevend maken’ | Automotive Online

‘Cash cow Qashqai moet Nissan winstgevend maken’

Gandor Bronkhorst Gandor Bronkhorst
De nieuwe Qashqai moet Nissan er bovenop helpen. (Foto: Nissan)

Nissan rekent erop dat de inkomsten uit de verkoop van de nieuwe compacte suv Qashqai in Europa 38 procent hoger liggen dan bij het vorige model. Dit meldt Automotive News Europe. 

Het orderboek voor de nieuwe Qashqai, gebouwd in de nieuwe Britse fabriek van Nissan in Sunderland (Engeland) stond op 136 duizend eenheden, al blijft de productie achter door het chiptekort, aldus ANE. Het model van de nieuwe generatie is vorig jaar in de zomer in Europa gelanceerd. 

Behalve Europa, is Japan één van de verliesgevende regio’s voor Nissan. De nieuwe Qashgai moet die verliezen gaan compenseren. Vorig jaar maakte de Japanse automaker nog een verlies van 1,14 miljard euro.

Geplaatst in rubriek:
Gandor Bronkhorst
Gandor Bronkhorst

Gandor Bronkhorst is als hoofdredacteur verantwoordelijk voor de titels in de divisie Mobility & Automotive van Promedia, waaronder Automotive Management en Fleet&Mobility. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met horloges en goed eten.