Mede-eigenaar Huetink verlaat DTC en start Powerkraut

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Frans Huetink gaat met de online tak verder onder de naam Powerkraut. (Foto: Powerkraut)

De online tak van mediabedrijf DTC Media, marketingbureau voor de autobranche, is met ingang van deze week afgesplitst van de offline divisie en gaat zelfstandig verder onder de naam Powerkraut, onder leiding van Frans Huetink. Zo meldt het bedrijf vandaag.

DTC Media werd in 2005 opgericht door Marcel Barnas, terwijl DTC Media Online in 2009 opgericht door Barnas en Huetink. Het bedrijf bestond uit twee bv’s: het kantoor in IJsselstein,  gespecialiseerd in offline marketing en het kantoor in Doetinchem, gericht op online marketing. Mede door de snel veranderende markt begon de organisatiestructuur de laatste jaren te knellen, aldus Huetink. “Nadenken over een nieuwe organisatie, betekent ook meteen nadenken over een nieuwe, aangepaste visie”, vertelt hij. “Toen bleek dat Marcel en ik anders dachten over de toekomst van het bedrijf leek het ons beter om allebei apart verder te gaan.”

Onthouden 

De offline tak blijft actief onder de naam DTC Media, terwijl de online divisie een nieuwe naam kreeg: Powerkraut. “Ik wilde een gekke naam, een naam die mensen onthouden”, aldus Huetink. In de nieuwe koers van het bedrijf draait het om kennis van de klant, de markt en de ambities op de korte en lange termijn. “Data komt aan de basis te staan van ieder autobedrijf, dat is waar wij komen kijken. Door het combineren van klantendata, voertuigdata, transactiedata en gedragsdata kunnen we het gedrag van klanten beïnvloeden en leren voorspellen”, zegt Huetink.

Voor crossmediale campagnes blijft Powerkraut samenwerken met DTC Media. Powerkraut is gevestigd in Doetinchem en telt 70 medewerkers. DTC Media was één van de partners van het Automotive Marketing, ict en hr-event dat in 2018 werd georganiseerd.

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.

Mede-eigenaar Huetink verlaat DTC en start Powerkraut | Automotive Online

Mede-eigenaar Huetink verlaat DTC en start Powerkraut

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Frans Huetink gaat met de online tak verder onder de naam Powerkraut. (Foto: Powerkraut)

De online tak van mediabedrijf DTC Media, marketingbureau voor de autobranche, is met ingang van deze week afgesplitst van de offline divisie en gaat zelfstandig verder onder de naam Powerkraut, onder leiding van Frans Huetink. Zo meldt het bedrijf vandaag.

DTC Media werd in 2005 opgericht door Marcel Barnas, terwijl DTC Media Online in 2009 opgericht door Barnas en Huetink. Het bedrijf bestond uit twee bv’s: het kantoor in IJsselstein,  gespecialiseerd in offline marketing en het kantoor in Doetinchem, gericht op online marketing. Mede door de snel veranderende markt begon de organisatiestructuur de laatste jaren te knellen, aldus Huetink. “Nadenken over een nieuwe organisatie, betekent ook meteen nadenken over een nieuwe, aangepaste visie”, vertelt hij. “Toen bleek dat Marcel en ik anders dachten over de toekomst van het bedrijf leek het ons beter om allebei apart verder te gaan.”

Onthouden 

De offline tak blijft actief onder de naam DTC Media, terwijl de online divisie een nieuwe naam kreeg: Powerkraut. “Ik wilde een gekke naam, een naam die mensen onthouden”, aldus Huetink. In de nieuwe koers van het bedrijf draait het om kennis van de klant, de markt en de ambities op de korte en lange termijn. “Data komt aan de basis te staan van ieder autobedrijf, dat is waar wij komen kijken. Door het combineren van klantendata, voertuigdata, transactiedata en gedragsdata kunnen we het gedrag van klanten beïnvloeden en leren voorspellen”, zegt Huetink.

Voor crossmediale campagnes blijft Powerkraut samenwerken met DTC Media. Powerkraut is gevestigd in Doetinchem en telt 70 medewerkers. DTC Media was één van de partners van het Automotive Marketing, ict en hr-event dat in 2018 werd georganiseerd.

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.