Powerkraut koopt marketingbedrijf Dealerdesk

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Foto: Shutterstock

Online marketingbedrijf Powerkraut koopt offlinemarketingspecialist Dealerdesk. Dat melden de bedrijven aan Automotive Management. De drie medewerkers van Dealerdesk gaan mee in de overname. In totaal werken er nu 72 medewerkers bij Powerkraut. De overname is per 1 januari 2023.

De twee bureaus werkten al nauw samen voor Kia Nederland. Maar ook voor andere importeurs en dealers was Dealerdesk al enige tijd de vaste offline marketingpartner van Powerkraut. 

Vanzelfsprekend

Powerkraut-oprichter en directeur Frans Huetink stelt dat de mobiliteitsaanbieders waar zijn bedrijf mee samenwerkt grote ambities hebben. “Met deze overname beschikken we over een completer aanbod in diensten en zijn we niet langer afhankelijk van externe partners voor offline marketing activiteiten. De teams zijn daardoor al zo op elkaar ingespeeld, dat het samenvoegen ervan als vanzelfsprekend zal worden ervaren door bestaande én nieuwe klanten”, aldus Huetink.

Marketingevent

Powerkraut is een van de partners van het Automotive Marketingevent dat plaatsvindt op 1 november. Op het marketingevent nemen onder meer Powerkraut en Automotive Mediaventions de stand van zaken door in de online marketing, terwijl Smart en Mercedes meer vertellen over de positionering en branding van een ‘nieuw’ en bestaand merk. Neuropsycholoog Victor Lamme deelt de meest recente inzichten over hoe marketingcampagnes optimaal kunnen werken. Kijk voor meer informatie op de website van het event.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds kort (op eigen initiatief) een Tesla en is daar erg tevreden (goedkoop en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.