‘EV-subsidie voor particulieren kost 136 miljoen euro’

Redactie Redactie
• Laatste update:

Van 2017 tot 2020 pleiten zijn voor een aanschafsubsidie van 6.000 euro in het eerste jaar, aflopend naar 1.500 euro in 2020 voor een volledig elektrische auto (totale kosten: ruim 78 miljoen euro). Daarnaast is een eenmalig oplaadtegoed van duizend euro gewenst voor kopers van een tweedehands EV of phev (totale kosten: bijna 58 miljoen euro). De aanschafsubsidie is gebaseerd op de hogere aanschafprijs voor een EV en de negatieve Total Cost of Ownership (TCO).

Dat is te lezen in een brief van minister Kamp van Economische Zaken over de uitvoering van de motie Groot, waarin de regering verzocht wordt om samen met het Formule E-team een plan te maken om elektrisch rijden en laden voor particulieren bereikbaar en aantrekkelijk te maken. Kamp verwierp onlangs al een motie over EV`s.

Leden van het FET zijn onder andere Bovag, ANWB, RAI Vereniging, Stichting Natuur & Milieu en de VNA. Voor laadpunten is volgens het FET de komende jaren ook zo`n 25 miljoen euro nodig.

Lees meer op Fleet&Mobility

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

‘EV-subsidie voor particulieren kost 136 miljoen euro’ | Automotive Online

‘EV-subsidie voor particulieren kost 136 miljoen euro’

Redactie Redactie
• Laatste update:

Van 2017 tot 2020 pleiten zijn voor een aanschafsubsidie van 6.000 euro in het eerste jaar, aflopend naar 1.500 euro in 2020 voor een volledig elektrische auto (totale kosten: ruim 78 miljoen euro). Daarnaast is een eenmalig oplaadtegoed van duizend euro gewenst voor kopers van een tweedehands EV of phev (totale kosten: bijna 58 miljoen euro). De aanschafsubsidie is gebaseerd op de hogere aanschafprijs voor een EV en de negatieve Total Cost of Ownership (TCO).

Dat is te lezen in een brief van minister Kamp van Economische Zaken over de uitvoering van de motie Groot, waarin de regering verzocht wordt om samen met het Formule E-team een plan te maken om elektrisch rijden en laden voor particulieren bereikbaar en aantrekkelijk te maken. Kamp verwierp onlangs al een motie over EV`s.

Leden van het FET zijn onder andere Bovag, ANWB, RAI Vereniging, Stichting Natuur & Milieu en de VNA. Voor laadpunten is volgens het FET de komende jaren ook zo`n 25 miljoen euro nodig.

Lees meer op Fleet&Mobility

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.