2018 is een jaar vol van vernieuwingen voor JN Testapparatuur B.V. (JNT).

JNT ontwikkelt afzuigunit voor alle uitlaten

Redactie Redactie
• Laatste update:

Met de JAN-3 kan de uitlaat verlengd worden door middel van een slang met aansluitstuk. Bovendien kan hij als trechter direct achter de uitlaat worden gebruikt. “Doordat er in de nabije toekomst ook de meetkop van de Capelec deeltjesteller op kan worden gemonteerd is dit een heel goede investering voor garagisten die aan nieuwe emissieapparatuur toe zijn”, zegt Nijboer.

Sinds 20 mei 2018 is een apparaat voor LPG-, CNG- of LNG-gaslekkage verplicht voor alle apk-erkenningen. Dit mag een viergastester of een gaslektester zijn. De reactiesnelheid en nauwkeurigheid van een gaslektester is vele malen hoger dan een viergastester, omdat er geen gas wordt afgezogen. “Wij zijn hierop ingesprongen door het bedrijf BSI uit Medemblik, dat al meer dan 35 jaar gespecialiseerd is in gaslektesters, over te nemen”, aldus Nijboer. “JNT heeft nu dus een extra snelle en vooral betrouwbare oplossing in zijn apk-assortiment.”

Let op!

Controleer een gaslektester nooit met een aansteker of puur gas waardoor de sensor verzadigd raakt. JNT raadt u aan uw tester één keer per jaar te laten controleren, af te stellen op 800 ppm en te certificeren waardoor betrouwbaarheid gegarandeerd blijft (dit voor € 58,50 ex. btw, incl. verzendkosten). Ook uw gaslektester van 35 jaar oud kunt u ter controle aanbieden. Ook Capelec kijkt naar de toekomst. Er zijn twee computer gestuurde emissie systemen ontwikkeld door Capelec. De CAP3500 werkt in combinatie met een tablet en de CAP3600 werkt met PC en een groot touchscreen.

Kijk voor meer informatie op www.jntest.nl.

jntinvesteerd

JNT ontwikkelt afzuigunit voor alle uitlaten | Automotive Online
2018 is een jaar vol van vernieuwingen voor JN Testapparatuur B.V. (JNT).

JNT ontwikkelt afzuigunit voor alle uitlaten

Redactie Redactie
• Laatste update:

Met de JAN-3 kan de uitlaat verlengd worden door middel van een slang met aansluitstuk. Bovendien kan hij als trechter direct achter de uitlaat worden gebruikt. “Doordat er in de nabije toekomst ook de meetkop van de Capelec deeltjesteller op kan worden gemonteerd is dit een heel goede investering voor garagisten die aan nieuwe emissieapparatuur toe zijn”, zegt Nijboer.

Sinds 20 mei 2018 is een apparaat voor LPG-, CNG- of LNG-gaslekkage verplicht voor alle apk-erkenningen. Dit mag een viergastester of een gaslektester zijn. De reactiesnelheid en nauwkeurigheid van een gaslektester is vele malen hoger dan een viergastester, omdat er geen gas wordt afgezogen. “Wij zijn hierop ingesprongen door het bedrijf BSI uit Medemblik, dat al meer dan 35 jaar gespecialiseerd is in gaslektesters, over te nemen”, aldus Nijboer. “JNT heeft nu dus een extra snelle en vooral betrouwbare oplossing in zijn apk-assortiment.”

Let op!

Controleer een gaslektester nooit met een aansteker of puur gas waardoor de sensor verzadigd raakt. JNT raadt u aan uw tester één keer per jaar te laten controleren, af te stellen op 800 ppm en te certificeren waardoor betrouwbaarheid gegarandeerd blijft (dit voor € 58,50 ex. btw, incl. verzendkosten). Ook uw gaslektester van 35 jaar oud kunt u ter controle aanbieden. Ook Capelec kijkt naar de toekomst. Er zijn twee computer gestuurde emissie systemen ontwikkeld door Capelec. De CAP3500 werkt in combinatie met een tablet en de CAP3600 werkt met PC en een groot touchscreen.

Kijk voor meer informatie op www.jntest.nl.

jntinvesteerd