Castrol lanceert nieuwe merkidentiteit

Marketing • Het nieuwe logo toont volgens Castrol ‘een meer modern, dynamisch en levendig ontwerp.’
Redactie Redactie
• Laatste update:
(foto: Castrol)

Olieleverancier Castrol, onderdeel van de BP Group, heeft een nieuw merklogo onthuld. De kleuren rood, groen en wit zijn behouden omdat die sterk zijn verbonden met het merk en de digitale herkenbaarheid ervan kunnen verbeteren, aldus Castrol in een persbericht.

Het nieuwe logo toont volgens Castrol ‘een meer modern, dynamisch en levendig ontwerp met een focus op onze kernkrachten en onderscheidende punten nu Castrol haar aantrekkelijkheid wil verbreden met een meer gevarieerde klantenbasis in smeermiddelen, diensten en oplossingen.’

EV

Castrol kijkt naar mogelijkheden om oplossingen en diensten te bieden die de smeermiddelentak aanvullen. Zo heeft het bedrijf al een reeks EV-vloeistoffen gelanceerd, inclusief EV Transmissie Fluids, EV Thermal Fluids en EV Creases. Ook zijn plannen aangekondigd om rond de 60 miljoen dollar te investeren in een nieuw testcentrum en laboratorium voor het teksten van EV-batterijen in Groot-Brittannië.

Castrol lanceert nieuwe merkidentiteit | Automotive Online

Castrol lanceert nieuwe merkidentiteit

Marketing • Het nieuwe logo toont volgens Castrol ‘een meer modern, dynamisch en levendig ontwerp.’
Redactie Redactie
• Laatste update:
(foto: Castrol)

Olieleverancier Castrol, onderdeel van de BP Group, heeft een nieuw merklogo onthuld. De kleuren rood, groen en wit zijn behouden omdat die sterk zijn verbonden met het merk en de digitale herkenbaarheid ervan kunnen verbeteren, aldus Castrol in een persbericht.

Het nieuwe logo toont volgens Castrol ‘een meer modern, dynamisch en levendig ontwerp met een focus op onze kernkrachten en onderscheidende punten nu Castrol haar aantrekkelijkheid wil verbreden met een meer gevarieerde klantenbasis in smeermiddelen, diensten en oplossingen.’

EV

Castrol kijkt naar mogelijkheden om oplossingen en diensten te bieden die de smeermiddelentak aanvullen. Zo heeft het bedrijf al een reeks EV-vloeistoffen gelanceerd, inclusief EV Transmissie Fluids, EV Thermal Fluids en EV Creases. Ook zijn plannen aangekondigd om rond de 60 miljoen dollar te investeren in een nieuw testcentrum en laboratorium voor het teksten van EV-batterijen in Groot-Brittannië.