Castrol voert nieuw verkoopplatform in

Software • Met het platform kunnen managers smeermiddeltankniveas bijhouden.
Robert Smid Robert Smid
(Foto: Shutterstock)

Castrol heeft een nieuw online verkoopplatform met een gebruiksvriendelijk dashboard en een reeks geavanceerde functies geïntroduceerd waarmee klanten Castrol-producten kunnen kopen en hun bestellingen gemakkelijker kunnen volgen, bekijken en beheren. Dat laat de olieproducent weten in een persbericht.

Door de verbeterde ‘productzoekfunctie’ kunnen gebruikers van Castrol Shop snel en gemakkelijk Castrol-producten vinden, de verpakkingsgrootte en -hoeveelheid kiezen en bestellingen plaatsen. Gebruikers kunnen nu ook producten die vaak worden gekocht als ‘favoriet’ markeren om toekomstige bestellingen te versnellen. Ook kunnen ze hun eerdere bestellingen bekijken en die opnieuw bestellen met één muisklik.

Castrol Shop biedt via het dashboard ook beter zicht op de bestelling- en factuurstatus: het is nu mogelijk om bestelgegevens te bekijken, te exporteren naar Microsoft Excel of te downloaden om ze te kunnen volgen. Managers van werkplaatsen via Castrol Shop kunnen hun eigen smeermiddeltankniveaus in real-time bekijken door Castrol Shop te integreren in de OilFox telemetrie-oplossing, die met behulp van peilsensoren in de opslagtanks gegevens ophaalt.

‘’We hebben goed geluisterd naar de feedback van onze klanten om de functies te bepalen die ze het liefst zouden zien in Castrol Shop’’, aldus Bob Doodkorte, Digital Product Specialist – EMEA/Digital Product Manager bij Castrol. ‘’Er zitten nog veel meer verbeteringen voor het platform in de pijplijn, die ervoor moeten gaan zorgen dat we werkplaatsen en distributeurs een snelle en gemakkelijke bestelervaring kunnen blijven bieden.’’

Eerder lanceerde Castrol een nieuwe merkidentiteit om zijn aantrekkelijkheid te verbreden.

Castrol voert nieuw verkoopplatform in | Automotive Online

Castrol voert nieuw verkoopplatform in

Software • Met het platform kunnen managers smeermiddeltankniveas bijhouden.
Robert L. Smid Robert L. Smid
(Foto: Shutterstock)

Castrol heeft een nieuw online verkoopplatform met een gebruiksvriendelijk dashboard en een reeks geavanceerde functies geïntroduceerd waarmee klanten Castrol-producten kunnen kopen en hun bestellingen gemakkelijker kunnen volgen, bekijken en beheren. Dat laat de olieproducent weten in een persbericht.

Door de verbeterde ‘productzoekfunctie’ kunnen gebruikers van Castrol Shop snel en gemakkelijk Castrol-producten vinden, de verpakkingsgrootte en -hoeveelheid kiezen en bestellingen plaatsen. Gebruikers kunnen nu ook producten die vaak worden gekocht als ‘favoriet’ markeren om toekomstige bestellingen te versnellen. Ook kunnen ze hun eerdere bestellingen bekijken en die opnieuw bestellen met één muisklik.

Castrol Shop biedt via het dashboard ook beter zicht op de bestelling- en factuurstatus: het is nu mogelijk om bestelgegevens te bekijken, te exporteren naar Microsoft Excel of te downloaden om ze te kunnen volgen. Managers van werkplaatsen via Castrol Shop kunnen hun eigen smeermiddeltankniveaus in real-time bekijken door Castrol Shop te integreren in de OilFox telemetrie-oplossing, die met behulp van peilsensoren in de opslagtanks gegevens ophaalt.

‘’We hebben goed geluisterd naar de feedback van onze klanten om de functies te bepalen die ze het liefst zouden zien in Castrol Shop’’, aldus Bob Doodkorte, Digital Product Specialist – EMEA/Digital Product Manager bij Castrol. ‘’Er zitten nog veel meer verbeteringen voor het platform in de pijplijn, die ervoor moeten gaan zorgen dat we werkplaatsen en distributeurs een snelle en gemakkelijke bestelervaring kunnen blijven bieden.’’

Eerder lanceerde Castrol een nieuwe merkidentiteit om zijn aantrekkelijkheid te verbreden.

Geplaatst in rubriek:
Robert L. Smid
Robert L. Smid

Robert is als redacteur verantwoordelijk voor bijdragen aan Automotive en Fleet & Mobility. Hij werkt sinds 2023 bij de redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met karate, videografie en lekker eten. Ook houdt hij van gitaarspelen.