Robotexpert Van Poelvoorde op Automotive Schadeseminar

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:

Minder auto’s, die ook nog eens zelf rijden en weinig schades zullen veroorzaken? Dat is natuurlijk geen goed vooruitzicht voor de schadebranche, maar robotica biedt de markt ook kansen. Bijvoorbeeld om het herstelproces te verbeteren. Robotica-expert Randall van Poelvoorde zal als keynote speaker op het Automotive Schadeseminar van 30 mei dan ook geen doemscenario schetsen, maar vooral op een inspirerende manier laten zien welke toepassingen er nu en in de toekomst mogelijk zijn voor robots. “Technologie wordt steeds goedkoper en flexibeler en maakt dus dat apparatuur die nu alleen bij fabrikanten staat, straks wellicht ook toepasbaar is in de werkplaats. In de maakindustrie zie je al steeds meer robots die de mensen daar ondersteunen”, aldus Van Poelvoorde.

Van Poelvoorde is expert op het gebied van robotica en kunstmatige intelligentie, en veelgevraagd spreker op deze terreinen. Hij verwacht dat de komende jaren de robotica veel invloed zal hebben in de persoonlijke levenssfeer van mensen en ook op de mobiliteit. “Er zijn nu al robots die iemands emotie kunnen aanvoelen. Ze worden steeds sneller en nauwkeuriger. Daarom verwacht ik ook dat het binnen twee of drie jaar mogelijk is om een auto volledig autonoom te laten rijden. Dat zijn dan wel de exclusievere auto’s, in de zeven daaropvolgende jaren volgen de andere segmenten.” De geavanceerde technologie maakt ook het autodelen eenvoudiger, wat volgens Van Poelvoorde weer leidt tot een dalende autovloot met daarin een sterke toename van het aandeel zelfrijdende auto’s in de vloot. Van Poelvoorde gaat tijdens het schadeseminar onder andere in op wat dit voor de schadebranche betekent.

Hier vindt u meer informatie over het schadeseminar.

sponsorbalk v4

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.

Reacties

  • F.G.L. Van Putten

    De heer van Poelvoorde mag dan Robotica specialist zijn,maar van de de verkeers realiteit in dicht bewoonde gebieden en de klant en zijn specifieke behoeftes heeft hij nog weinig begrepen of denken we echt dat “Freude am Fahren” en het plezier van hele groepen in het rijden met Porsche,Ferrari etc maar ook GTI’s en GTE’s plotseling verdwijnt?
    Zeer recent een strategie presentatie van Adrian van Hooydonk bijgewoond en daar hun ideën voor de komende 25 jaar BMW meegekregen opgedeeld in Mini,BMW en Rolls-Royce.
    Fred van Putten, Muenchen Dld.

Robotexpert Van Poelvoorde op Automotive Schadeseminar | Automotive Online

Robotexpert Van Poelvoorde op Automotive Schadeseminar

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:

Minder auto’s, die ook nog eens zelf rijden en weinig schades zullen veroorzaken? Dat is natuurlijk geen goed vooruitzicht voor de schadebranche, maar robotica biedt de markt ook kansen. Bijvoorbeeld om het herstelproces te verbeteren. Robotica-expert Randall van Poelvoorde zal als keynote speaker op het Automotive Schadeseminar van 30 mei dan ook geen doemscenario schetsen, maar vooral op een inspirerende manier laten zien welke toepassingen er nu en in de toekomst mogelijk zijn voor robots. “Technologie wordt steeds goedkoper en flexibeler en maakt dus dat apparatuur die nu alleen bij fabrikanten staat, straks wellicht ook toepasbaar is in de werkplaats. In de maakindustrie zie je al steeds meer robots die de mensen daar ondersteunen”, aldus Van Poelvoorde.

Van Poelvoorde is expert op het gebied van robotica en kunstmatige intelligentie, en veelgevraagd spreker op deze terreinen. Hij verwacht dat de komende jaren de robotica veel invloed zal hebben in de persoonlijke levenssfeer van mensen en ook op de mobiliteit. “Er zijn nu al robots die iemands emotie kunnen aanvoelen. Ze worden steeds sneller en nauwkeuriger. Daarom verwacht ik ook dat het binnen twee of drie jaar mogelijk is om een auto volledig autonoom te laten rijden. Dat zijn dan wel de exclusievere auto’s, in de zeven daaropvolgende jaren volgen de andere segmenten.” De geavanceerde technologie maakt ook het autodelen eenvoudiger, wat volgens Van Poelvoorde weer leidt tot een dalende autovloot met daarin een sterke toename van het aandeel zelfrijdende auto’s in de vloot. Van Poelvoorde gaat tijdens het schadeseminar onder andere in op wat dit voor de schadebranche betekent.

Hier vindt u meer informatie over het schadeseminar.

sponsorbalk v4

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.

Reacties

  • F.G.L. Van Putten

    De heer van Poelvoorde mag dan Robotica specialist zijn,maar van de de verkeers realiteit in dicht bewoonde gebieden en de klant en zijn specifieke behoeftes heeft hij nog weinig begrepen of denken we echt dat “Freude am Fahren” en het plezier van hele groepen in het rijden met Porsche,Ferrari etc maar ook GTI’s en GTE’s plotseling verdwijnt?
    Zeer recent een strategie presentatie van Adrian van Hooydonk bijgewoond en daar hun ideën voor de komende 25 jaar BMW meegekregen opgedeeld in Mini,BMW en Rolls-Royce.
    Fred van Putten, Muenchen Dld.