RAI pleit voor kilometerheffing

Steven Don Steven Don
RAI pleit voor kilometerheffing

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Wim Ruberg

    Wat zijn smerige auto’s? Verkeerd gebruikte PHEV’s?

  • Joost Hillemans

    De smerigste auto’s zijn cruiseschepen die in de havens aangemeerd liggen en intussen hun generatoren laten draaien op ruwe stookolie….

    Ik voorzie geen discussie over het wel of niet invoeren van kilometer heffing maar over de hoogte van de kilometer prijs en de verschillende categorien die ongetwijfeld worden bedacht voor elke niche die bestaat…

  • Marc Klaver

    Het is heel simpel: de overheid is zwaar verslaafd aan de buitensporige hoeveelheid geld die de Nederlandse automobilist ophoest via zaken als BPM, MRB en brandstofaccijns. Die geldstroom moet bij de invoering van kilometerheffing (of hoe je het ook noemen wilt) gegarandeerd blijven en bij voorkeur jaarlijks stijgen. En dat zal betekenen dat iedereen meer gaat betalen en zeker de mensen die veel kilometers maken. Wellicht hebben zij de mazzel dat hun werkgever betaalt. En uiteraard zal de uitstoot van CO2 mede bepalend zijn bij het vaststellen van het tarief. En betalen voor gebruik in plaats van bezit? Kom op zeg! De aanschaf, het onderhoud en de afschrijving zijn ook niet gratis. En voor een karretje uit het tegenwoordig zo populaire A-segment betaal je nauwelijks MRB of BPM. Kortom, de diepvries in met dit belachelijke plan en er nooit meer uithalen.

RAI pleit voor kilometerheffing | Automotive Online

RAI pleit voor kilometerheffing

Steven Don Steven Don
RAI pleit voor kilometerheffing

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Wim Ruberg

    Wat zijn smerige auto’s? Verkeerd gebruikte PHEV’s?

  • Joost Hillemans

    De smerigste auto’s zijn cruiseschepen die in de havens aangemeerd liggen en intussen hun generatoren laten draaien op ruwe stookolie….

    Ik voorzie geen discussie over het wel of niet invoeren van kilometer heffing maar over de hoogte van de kilometer prijs en de verschillende categorien die ongetwijfeld worden bedacht voor elke niche die bestaat…

  • Marc Klaver

    Het is heel simpel: de overheid is zwaar verslaafd aan de buitensporige hoeveelheid geld die de Nederlandse automobilist ophoest via zaken als BPM, MRB en brandstofaccijns. Die geldstroom moet bij de invoering van kilometerheffing (of hoe je het ook noemen wilt) gegarandeerd blijven en bij voorkeur jaarlijks stijgen. En dat zal betekenen dat iedereen meer gaat betalen en zeker de mensen die veel kilometers maken. Wellicht hebben zij de mazzel dat hun werkgever betaalt. En uiteraard zal de uitstoot van CO2 mede bepalend zijn bij het vaststellen van het tarief. En betalen voor gebruik in plaats van bezit? Kom op zeg! De aanschaf, het onderhoud en de afschrijving zijn ook niet gratis. En voor een karretje uit het tegenwoordig zo populaire A-segment betaal je nauwelijks MRB of BPM. Kortom, de diepvries in met dit belachelijke plan en er nooit meer uithalen.