Belg Luc Donckerwolke wordt president bij Hyundai

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:
Luc Donckerwolke is van huis uit designer. (Foto: Hyundai)

Luc Donckerwolke wordt de nieuwe president van Hyundai Motor Group. Eerder was de Belg executive vice president en chief creative officer (cco) bij de Zuid-Koreaanse autofabrikant. Dit meldt Hyundai Nederland.

Donckerwolke wordt met de aanstelling de ’tweede man’ van Hyundai, na Euisun Chung, vertelt Hyundai-persvoorlichter Anne Lobbes aan Automotive. Donckerwolke’s voornaamste opdracht is om de diverse merken binnen de Hyundai Group – Hyundai, Kia en Genesis – verder te versterken door leiding te geven aan de verschillende designafdelingen. Donckerwolke was in het verleden verantwoordelijk voor tal van creatieve projecten bij Hyundai, Bentley, Seat en Volkswagen Group. Hij was onder meer verantwoordelijk voor de ontwerpen van de Audi A2 en de Hyundai Kona.

“Ik ben zeer vereerd met deze promotie”, aldus Luc Donckerwolke. “Ik bedank de groep voor het vertrouwen dat ze in mij hebben en spreek mijn waardering uit voor de designteams van Hyundai, Kia en Genesis voor hun onophoudelijke uitstekende prestaties. We hebben samen de gevestigde orde uitgedaagd en zullen een creatieve, uitdagende en positieve mentaliteit binnen onze groep blijven stimuleren.”

Mobiliteitsdiensten

Hyundai maakt ook de oprichting bekend van het gso, global strategy office. Dit krijgt als doel om de transformatie van de groep naar een toekomstige aanbieder van mobiliteitsoplossingen te versnellen. Daarbij denkt Hyundai onder meer aan software en mobiliteitsdiensten.

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.

Belg Luc Donckerwolke wordt president bij Hyundai | Automotive Online

Belg Luc Donckerwolke wordt president bij Hyundai

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:
Luc Donckerwolke is van huis uit designer. (Foto: Hyundai)

Luc Donckerwolke wordt de nieuwe president van Hyundai Motor Group. Eerder was de Belg executive vice president en chief creative officer (cco) bij de Zuid-Koreaanse autofabrikant. Dit meldt Hyundai Nederland.

Donckerwolke wordt met de aanstelling de ’tweede man’ van Hyundai, na Euisun Chung, vertelt Hyundai-persvoorlichter Anne Lobbes aan Automotive. Donckerwolke’s voornaamste opdracht is om de diverse merken binnen de Hyundai Group – Hyundai, Kia en Genesis – verder te versterken door leiding te geven aan de verschillende designafdelingen. Donckerwolke was in het verleden verantwoordelijk voor tal van creatieve projecten bij Hyundai, Bentley, Seat en Volkswagen Group. Hij was onder meer verantwoordelijk voor de ontwerpen van de Audi A2 en de Hyundai Kona.

“Ik ben zeer vereerd met deze promotie”, aldus Luc Donckerwolke. “Ik bedank de groep voor het vertrouwen dat ze in mij hebben en spreek mijn waardering uit voor de designteams van Hyundai, Kia en Genesis voor hun onophoudelijke uitstekende prestaties. We hebben samen de gevestigde orde uitgedaagd en zullen een creatieve, uitdagende en positieve mentaliteit binnen onze groep blijven stimuleren.”

Mobiliteitsdiensten

Hyundai maakt ook de oprichting bekend van het gso, global strategy office. Dit krijgt als doel om de transformatie van de groep naar een toekomstige aanbieder van mobiliteitsoplossingen te versnellen. Daarbij denkt Hyundai onder meer aan software en mobiliteitsdiensten.

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.