CarCollect: ‘Iedere verkoper is ook een inkoper’

Oliebollenspecial • ‘Op dit moment hebben we dagelijks een kleine zesduizend voertuigen op onze veilingen staan.’
Redactie Redactie
• Laatste update:

CarCollect is in het leven geroepen om bedrijven een betere handelswaarde op handelsvoertuigen te kunnen bieden. Het handelsplatform biedt verkopers tools om hun voertuigen op een eenvoudige manier aan duizenden kopers aan te bieden. Door innovatieve technologie worden de juiste kopers aan de voertuigen gelinkt.

Voor Lev van der Eng was er een duidelijke aanleiding om CarCollect te bouwen: “Toen ik zelf bij een dealer werkte, was ik verbijsterd dat ik mijn biedingen van slechts een handjevol potentiële kopers moest krijgen via een telefoontje. Het inruilproces was niet bepaald gestroomlijnd, ik deed vaak zaken met dezelfde handelsrelaties. Die handelsrelaties wisten heel goed dat er vaak een beroep op hen werd gedaan. Dan krijg je niet de beste prijs uit de markt. Dit kan toch anders dacht ik bij mezelf.”

Hoe hou je kopers scherp?

Van der Eng: “Op dit moment hebben we dagelijks een kleine zesduizend voertuigen op onze veilingen staan. Een enorm aantal en een mega inkoopkans voor kopers. De kunst is om de juiste koper aan het juiste voertuig te verbinden. Dit maakt ons platform succesvol, we zijn een echte dealmaker. Doordat eigen relaties ook meebieden, verhogen verkopers eenvoudig hun resultaten. De oude wereld, het bellen van een aantal eigen relaties, voegen we samen met onze nieuwe wereld! Zo simpel is het. Kopers zijn op hun beurt ook weer succesvoller, omdat ze de mogelijkheid hebben om op duizenden voertuigen te bieden.”

De hoogste prijs als basis

“Als je bijvoorbeeld een klant met een inruilauto in de showroom hebt, dan wil je het uiterste eruit halen, anders doet iemand anders het.” Voor CarCollect is het belangrijk om juist niet zelf in de transacties te zitten, maar alleen de verkopen te faciliteren. “Hierdoor ontstaat een maximale winst voor zowel koper, als verkoper. We zien dat er veel geld wordt geïnvesteerd om de klant naar de showroom te halen, maar dat er in de showroom uiteindelijk niet de beste prijs behaald wordt. Dat is zonde toch?”

Krachtige partnerships

Afgelopen jaar zijn er volgens Van der Eng ongeveer zestig nieuwe verkopende klanten bij CarCollect gekomen en is het platform uitgeroepen tot FD Gazelle 2022, de groei blijft dus niet onopgemerkt. “Super trots op onze partners en deze teamprestatie. We hebben dit jaar ook de samenwerkingen met veilinghuizen verstevigd, zodat het aanbod gespiegeld wordt in heel Europa. Samen met onze community en aangesloten partners bouwen we een uniek handelsplatform en verbinden we de automotive op nationaal en internationaal level.” CarCollect blijft zichzelf in 2023 uitdagen en heeft een ambitieuze roadmap neergezet. “Het uitbouwen van de leasemarkt blijft ook een belangrijke doelstelling. Daar zijn we dit jaar flink in gegroeid!”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

CarCollect: ‘Iedere verkoper is ook een inkoper’ | Automotive Online

CarCollect: ‘Iedere verkoper is ook een inkoper’

Oliebollenspecial • ‘Op dit moment hebben we dagelijks een kleine zesduizend voertuigen op onze veilingen staan.’
Redactie Redactie
• Laatste update:

CarCollect is in het leven geroepen om bedrijven een betere handelswaarde op handelsvoertuigen te kunnen bieden. Het handelsplatform biedt verkopers tools om hun voertuigen op een eenvoudige manier aan duizenden kopers aan te bieden. Door innovatieve technologie worden de juiste kopers aan de voertuigen gelinkt.

Voor Lev van der Eng was er een duidelijke aanleiding om CarCollect te bouwen: “Toen ik zelf bij een dealer werkte, was ik verbijsterd dat ik mijn biedingen van slechts een handjevol potentiële kopers moest krijgen via een telefoontje. Het inruilproces was niet bepaald gestroomlijnd, ik deed vaak zaken met dezelfde handelsrelaties. Die handelsrelaties wisten heel goed dat er vaak een beroep op hen werd gedaan. Dan krijg je niet de beste prijs uit de markt. Dit kan toch anders dacht ik bij mezelf.”

Hoe hou je kopers scherp?

Van der Eng: “Op dit moment hebben we dagelijks een kleine zesduizend voertuigen op onze veilingen staan. Een enorm aantal en een mega inkoopkans voor kopers. De kunst is om de juiste koper aan het juiste voertuig te verbinden. Dit maakt ons platform succesvol, we zijn een echte dealmaker. Doordat eigen relaties ook meebieden, verhogen verkopers eenvoudig hun resultaten. De oude wereld, het bellen van een aantal eigen relaties, voegen we samen met onze nieuwe wereld! Zo simpel is het. Kopers zijn op hun beurt ook weer succesvoller, omdat ze de mogelijkheid hebben om op duizenden voertuigen te bieden.”

De hoogste prijs als basis

“Als je bijvoorbeeld een klant met een inruilauto in de showroom hebt, dan wil je het uiterste eruit halen, anders doet iemand anders het.” Voor CarCollect is het belangrijk om juist niet zelf in de transacties te zitten, maar alleen de verkopen te faciliteren. “Hierdoor ontstaat een maximale winst voor zowel koper, als verkoper. We zien dat er veel geld wordt geïnvesteerd om de klant naar de showroom te halen, maar dat er in de showroom uiteindelijk niet de beste prijs behaald wordt. Dat is zonde toch?”

Krachtige partnerships

Afgelopen jaar zijn er volgens Van der Eng ongeveer zestig nieuwe verkopende klanten bij CarCollect gekomen en is het platform uitgeroepen tot FD Gazelle 2022, de groei blijft dus niet onopgemerkt. “Super trots op onze partners en deze teamprestatie. We hebben dit jaar ook de samenwerkingen met veilinghuizen verstevigd, zodat het aanbod gespiegeld wordt in heel Europa. Samen met onze community en aangesloten partners bouwen we een uniek handelsplatform en verbinden we de automotive op nationaal en internationaal level.” CarCollect blijft zichzelf in 2023 uitdagen en heeft een ambitieuze roadmap neergezet. “Het uitbouwen van de leasemarkt blijft ook een belangrijke doelstelling. Daar zijn we dit jaar flink in gegroeid!”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.