Nederlandse online startup sluit deal met CAP/Solera

Jeroen Vos Jeroen Vos
De Nederlandse online startup Imagin.studio geeft de Britse dataleverancier CAP/Solera tot zijn op maat gemaakte beeldmateriaal. (Foto: Imagin.studio)

De Nederlandse online startup Imagin.studio gaat samenwerken met de Britse dataleverancier CAP/Solera. Klanten van de Britse onderneming krijgen hierdoor van het Nederlandse bedrijf de beschikking over op maat gemaakte afbeeldingen van personenauto’s en bestelwagens. Dat meldt de online startup vandaag.

John Dennis, sales director van CAP/Solera, stelt dat de kwaliteit van het beeldmateriaal voor klanten net zo belangrijk is als de technologie die gebruikt wordt. “Nu heeft elk bedrijf dat nieuwe voertuigen verkoopt een professioneel en nauwkeurig beeld dat past bij de specificatie van de nieuwe personenauto of bestelauto. Wij denken dat klanten daardoor sneller op de koopknop drukken”, aldus Dennis.

Online conversies

Volgens Martijn Versteegen, cco en mede-oprichter van Imagin.studio, heeft de coronapandemie de trend van grote online verkopen versneld. “Visuele content van hoge kwaliteit op websites leidt tot een verdubbeling en in sommige gevallen een verdrievoudiging van online conversies”, aldus Versteegen, die in het verleden marketingdirecteur was bij leasemaatschappij Leaseplan. “De toenemende digitalisering vereist dat beheerders van online showrooms beschikken over productafbeeldingen en animaties van goede kwaliteit.”De online verkoop groeit maar langzaam.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.

Nederlandse online startup sluit deal met CAP/Solera | Automotive Online

Nederlandse online startup sluit deal met CAP/Solera

Jeroen Vos Jeroen Vos
De Nederlandse online startup Imagin.studio geeft de Britse dataleverancier CAP/Solera tot zijn op maat gemaakte beeldmateriaal. (Foto: Imagin.studio)

De Nederlandse online startup Imagin.studio gaat samenwerken met de Britse dataleverancier CAP/Solera. Klanten van de Britse onderneming krijgen hierdoor van het Nederlandse bedrijf de beschikking over op maat gemaakte afbeeldingen van personenauto’s en bestelwagens. Dat meldt de online startup vandaag.

John Dennis, sales director van CAP/Solera, stelt dat de kwaliteit van het beeldmateriaal voor klanten net zo belangrijk is als de technologie die gebruikt wordt. “Nu heeft elk bedrijf dat nieuwe voertuigen verkoopt een professioneel en nauwkeurig beeld dat past bij de specificatie van de nieuwe personenauto of bestelauto. Wij denken dat klanten daardoor sneller op de koopknop drukken”, aldus Dennis.

Online conversies

Volgens Martijn Versteegen, cco en mede-oprichter van Imagin.studio, heeft de coronapandemie de trend van grote online verkopen versneld. “Visuele content van hoge kwaliteit op websites leidt tot een verdubbeling en in sommige gevallen een verdrievoudiging van online conversies”, aldus Versteegen, die in het verleden marketingdirecteur was bij leasemaatschappij Leaseplan. “De toenemende digitalisering vereist dat beheerders van online showrooms beschikken over productafbeeldingen en animaties van goede kwaliteit.”De online verkoop groeit maar langzaam.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.