#DCDW stapt in Carmen Automotive

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Foto: Shutterstock

#DCDW is met ingang van januari aandeelhouder in marketingbedrijf Carmen Automotive. Carmen gaat voor beide bedrijven de leadopvolging voor zijn rekening nemen. Dat melden #DCDW-eigenaar Paul de Vries en Remco de Vette, mede-eigenaar van Carmen vandaag. De Vries krijgt een minderheidsbelang in het bedrijf.

#DCDW is het bedrijf waarmee Paul de Vries verschillende producten, zoals leadopvolging en Calldrip vermarkt. De Vries werkt daarbij samen met twee externe klantcontactcentra. De KCC-activiteiten met betrekking tot online leadopvolging worden ondergebracht bij het BDC van Carmen. “De kwaliteit van de KCC’s waar wij mee werkten was goed, maar het kan beter. Door nu samen te werken met eigen mensen, die bij Carmen in dienst zijn en een automotive specialisatie hebben, kunnen we een grote kwaliteitsslag maken.”

Ook alle andere diensten van #DCDW, zoals het scoren en coachen van de gesprekken in de Calldrip omgeving, worden straks via het Carmen BDC gedaan. Voor De Vette biedt de samenwerking met #DCDW voordelen in het ondersteunen van de salesactiviteiten. “Wij zijn als bedrijf actief in sales en aftersales, waarbij de nadruk op die laatste lag. Door deze samenwerking kunnen wij aan de saleskant meer toegevoegde waarde leveren.”

Escalatiepartner

Beide mannen leerden elkaar kennen als jurylid van de Autobedrijf van het Jaar-verkiezing. Samen denken ze in de komende jaren nog fors te kunnen groeien, al hangen ze daar geen getallen aan. “Door de bundeling van onze expertise worden we een serieus alternatief voor iedere retailer”, zegt De Vette. “En we kunnen een tegenwicht bieden aan partijen die – vanuit onze optiek – minder professioneel opereren.”

De Vries denkt dat beide bedrijven samen de ideale ‘escalatiepartner’, of flexibele schil, zijn voor de branche. “Wij kunnen 24/7 en op piekmomenten de leads opvangen die bij dealers en importeurs binnen komen en die ze zelf niet snel genoeg kunnen verwerken. Dat kunnen we voor zowel de sales als aftersales. Ik ben er van overtuigd dat hierdoor het algehele niveau van leadopvolging in automotive flink omhoog gaat.”

In januari start de samenwerking officieel, maar beide bedrijven werken al samen. De Nederlandse markt heeft daarbij prioriteit. “We richten ons in eerste instantie op Nederland, maar overwegen ook om op termijn de stap naar het buitenland te maken, waarbij België dan het eerste komt”, zegt De Vette.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

#DCDW stapt in Carmen Automotive | Automotive Online

#DCDW stapt in Carmen Automotive

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Foto: Shutterstock

#DCDW is met ingang van januari aandeelhouder in marketingbedrijf Carmen Automotive. Carmen gaat voor beide bedrijven de leadopvolging voor zijn rekening nemen. Dat melden #DCDW-eigenaar Paul de Vries en Remco de Vette, mede-eigenaar van Carmen vandaag. De Vries krijgt een minderheidsbelang in het bedrijf.

#DCDW is het bedrijf waarmee Paul de Vries verschillende producten, zoals leadopvolging en Calldrip vermarkt. De Vries werkt daarbij samen met twee externe klantcontactcentra. De KCC-activiteiten met betrekking tot online leadopvolging worden ondergebracht bij het BDC van Carmen. “De kwaliteit van de KCC’s waar wij mee werkten was goed, maar het kan beter. Door nu samen te werken met eigen mensen, die bij Carmen in dienst zijn en een automotive specialisatie hebben, kunnen we een grote kwaliteitsslag maken.”

Ook alle andere diensten van #DCDW, zoals het scoren en coachen van de gesprekken in de Calldrip omgeving, worden straks via het Carmen BDC gedaan. Voor De Vette biedt de samenwerking met #DCDW voordelen in het ondersteunen van de salesactiviteiten. “Wij zijn als bedrijf actief in sales en aftersales, waarbij de nadruk op die laatste lag. Door deze samenwerking kunnen wij aan de saleskant meer toegevoegde waarde leveren.”

Escalatiepartner

Beide mannen leerden elkaar kennen als jurylid van de Autobedrijf van het Jaar-verkiezing. Samen denken ze in de komende jaren nog fors te kunnen groeien, al hangen ze daar geen getallen aan. “Door de bundeling van onze expertise worden we een serieus alternatief voor iedere retailer”, zegt De Vette. “En we kunnen een tegenwicht bieden aan partijen die – vanuit onze optiek – minder professioneel opereren.”

De Vries denkt dat beide bedrijven samen de ideale ‘escalatiepartner’, of flexibele schil, zijn voor de branche. “Wij kunnen 24/7 en op piekmomenten de leads opvangen die bij dealers en importeurs binnen komen en die ze zelf niet snel genoeg kunnen verwerken. Dat kunnen we voor zowel de sales als aftersales. Ik ben er van overtuigd dat hierdoor het algehele niveau van leadopvolging in automotive flink omhoog gaat.”

In januari start de samenwerking officieel, maar beide bedrijven werken al samen. De Nederlandse markt heeft daarbij prioriteit. “We richten ons in eerste instantie op Nederland, maar overwegen ook om op termijn de stap naar het buitenland te maken, waarbij België dan het eerste komt”, zegt De Vette.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.