Subsidie Tesla of Jaguar EV gaat vooral naar rijke Nederlander

Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
• Laatste update:
Column Ton Roks: Playbackshow

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 
Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.

Reacties

  • daw

    Dit bericht is nogal eenzijdig en politiek gekleurd en zal het vast weer goed doen in verkiezingstijd. De vraag is wat is een rijke Nederlander? Denk dat het merendeel geen miljonair is maar gewoon hardwerkend voor zijn of haar centjes en zich mogelijk iets meer dan gemiddeld kan veroorloven. Dat laatste is ook goed voor de economie.

  • Peter Koning

    Het moge duidelijk zijn dat onze overheid weinig onderzoek heeft gedaan.
    Anders hadden ze al vrij snel kunnen concluderen dat de subsidie meer naar het duurdere segment zou gaan. Er waren tot voor kort geen echte concurrenten voor Tesla.
    Die zijn er nu dan wel, maar die prijs van 43000 Euro was en is volledig uit de duim gezogen, zeker wanneer het gaat om EV’s met een behoorlijke actieradius. Maar in het kader van energie mag blijkbaar elke maatregel zonder enige onderbouwing doorgevoerd worden.

Subsidie Tesla of Jaguar EV gaat vooral naar rijke Nederlander | Automotive Online

Subsidie Tesla of Jaguar EV gaat vooral naar rijke Nederlander

Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
• Laatste update:
Column Ton Roks: Playbackshow

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 
Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.

Reacties

  • daw

    Dit bericht is nogal eenzijdig en politiek gekleurd en zal het vast weer goed doen in verkiezingstijd. De vraag is wat is een rijke Nederlander? Denk dat het merendeel geen miljonair is maar gewoon hardwerkend voor zijn of haar centjes en zich mogelijk iets meer dan gemiddeld kan veroorloven. Dat laatste is ook goed voor de economie.

  • Peter Koning

    Het moge duidelijk zijn dat onze overheid weinig onderzoek heeft gedaan.
    Anders hadden ze al vrij snel kunnen concluderen dat de subsidie meer naar het duurdere segment zou gaan. Er waren tot voor kort geen echte concurrenten voor Tesla.
    Die zijn er nu dan wel, maar die prijs van 43000 Euro was en is volledig uit de duim gezogen, zeker wanneer het gaat om EV’s met een behoorlijke actieradius. Maar in het kader van energie mag blijkbaar elke maatregel zonder enige onderbouwing doorgevoerd worden.