Automotive organiseert HRM-dag voor autobranche
Autobedrijven moeten creatief zijn om aan personeel te komen, want de krapte op de arbeidsmarkt is groot. Tegelijkertijd worden er in hoog tempo andere competenties verlangd van medewerkers in het autobedrijf. Een verkoper is nu bijvoorbeeld meer gastheer van het autobedrijf en de monteur moet bijna een it-wizard zijn. Waar vind je de juiste mensen? Hoe houd je de huidige medewerkers tevreden en hoe zorg je dat hun competenties mee ontwikkelen met de veranderende markt? Deze en meer vragen zullen worden beantwoord op Automotive HRM Day, het eerste human resources-evenement specifiek gericht op de autobranche.
Millennials
“We organiseren dit evenement voor werkgevers en hr-managers bij automotive retailers, waaronder dealerbedrijven, onafhankelijke autobedrijven, schadeherstelbedrijven, bandenservicebedrijven en leasemaatschappijen”, aldus Jelle Heidstra, uitgever van Mobility Media, dat onder meer vacaturesite Jobmotive exploiteert. “We merken dat in deze branche veel overlappende uitdagingen zijn over het hr-beleid. De toenemende technische complexiteit van auto’s, de veranderende markt én consument: het zijn allemaal zaken waar je rekening mee dient te houden, of je nu dealer, universeel of leasemaatschappij bent”, zegt Heidstra, die de dag zal voorzitten. “Op het programma staan daarom zowel sprekers uit de branche als experts op HR-gebied die er juist met een frisse blik naar kunnen kijken, zoals Thijs Launspach, psycholoog en schrijver van het Millennial Manifest.”
Automotive HRM Day
Automotive HRM Day is bedoeld voor managers belast met HRM-zaken bij automotive retailbedrijven. Het evenement wordt gehouden op 1 november in PG1 in Zaandam en start om 14.30 uur. Onder de sprekers zijn naast Thijs Launspach ook Arjen de Jong (voormalig directeur BMW en headhunter bij Boyden), Luc van Bussel (ceo Regardz Hospitality Group) en Lucienne Samuels, arbeids- en organisatiepsycholoog). Voor het volledige programma en om je in te schrijven, klik hier.