Groen licht voor Duitse diesel-verboden
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.
Bent u al abonnee?
Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.
Reacties
Wat een ontzettend kortzichtige uitspraak. Laat de milieubeweging maar feestvieren. Wat denke ze zelf. er is nu eenmaal een vervoersbehoefte. Dat is de pimaire oorzaak van de problemen. Je kunt kiezen op welke wijze je de energie hiervoor vrijmaakt. Benzine, LPG, Diesel, Steenkool (=elekticiteit) Fiet is dat mensen zich zullen voortbewegen. Nu dan niet langer met diesel. diesel die hoe dan ook vrijkomt bij de rafinage van ruwe olie tbv bv benzine. wordt diesel dan nu net als LPG gezien als een afvalproduct en wordt het dadelijk ook afgefakkeld? Nee lekker allemaal aan de steenkool auto’s. de kop in het zand steken en het werkelijke probleem niet onder ogen willen zien.
Op zich waar, dat ook de elektriciteitsopwekking dmv steenkool vervuiling opwekt, maar waar het hier om gaat is geconcentreerde vervuiling in binnensteden, waar duizenden mensen over straat lopen. De afstand van mensen tot de straat ligt tussen de 1 en 20 meter, waarbij de afstand tot de dichtstbijzijnde kolencentrale in de meeste gevallen kilometers verderop staat in minder dichtbevolkte gebieden (even illustratief natuurlijk).
Op korte termijn slecht voor reductie van CO2 uitstoot. Diesels zullen worden vervangen door benzine-auto’s, dus meer CO2. Wel minder NOx, maar de afspraken in Parijs gaan over CO2 dacht ik.