Belastingdruk per brandstofsoort: openbaar laden wint

Steven Don Steven Don
Belastingdruk per brandstofsoort: openbaar laden wint

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • JP

    het geeft weer des te meer aan dat de belastingbetaler betaalt. Voor andermans veel-rijden.
    Laten we nu eens een ding ter harte nemen: electrisch voor in de stad(sregio), en LPG bij meer dan 15000 km p.jaar. Dan zijn we eruit. En de vervuiler betaalt, dus de leaserijder. Is aftrekbaar van de belasting dus. De brandstofprijs omhoog, wegenbelasting eraf, en de buitenlanders betalen lekker mee, zoals wij in het buitenland òòk meebetalen! Eerlijk, lekker simpel, en klaar is Kees! Maar ja, die ambtenaren hebben dan niets meer te doen. Asjeblieft, doe simpel, make it simpel!!

  • Alex

    De vraag uit de Kamer was ‘de belastingdruk per MJ’. MinFin weigert dat te beantwoorden. Logisch; het zou tonen dat de EV rijder verreweg het meeste betaald en die waarheid komt de Stssecretaris slecht uit. Een overzicht per km is nietszeggend, oh het toont dat een slurper meer betaald dan een zuiniger soort zoals EV. Dat wisten we al en is ook logisch. Wat niet logisch is dat elektriciteit voor vervoer het zwaarst belast is van alle energiedragers ondanks de milieuvoordelen tov fossiel.

  • SFR

    De Haagse Lobby gaat onverminderd door gesponsord door de energiebedrijven die er miljoenen exra klanten bijkrijgen. Zie programma Rick Nieman. Iemand al een antwoord op de zeer grote vraag naar electriciteit of halen we alles uit windmolens die bewezen niet voldoende bieden??