Uberalles gaat strijd aan met Snappcar

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:

Kerklingh heeft al diverse traditionele verhuurbedrijven en autodeelconcepten, waaronder KAV Autoverhuur, Connectcar en Studentcar en de deelautovloot van Witkar. Daar wordt nu het nieuwe platform voor onderling autodelen aan toegevoegd. Hij wil binnen een jaar zeker tienduizend auto’s op het platform hebben. Naar eigen zeggen opent hij de aanval op de markt van autodelen.

Huurders en verhuurders betalen 25 euro aanmeldkosten. Verhuurders van een auto betalen maandelijks tien euro. Een huurder betaalt alleen voor de huur aan de verhuurder, geen vaste abonnementsprijs, benadrukt Kerklingh. “Bij Snappcar wordt 30 procent van de omzet aan provisie gevraagd, dat is veel geld. Bij ons alleen een vast bedrag van tien euro per maand. Hoe vaker je een auto verhuurt, hoe meer je eraan kan verdienen.”

Ook leaseauto’s delen

Uberalles werd gelanceerd tijdens een feestelijke bijeenkomst in Aalsmeer, waar trendwatcher Vincent Everts als eerste deelnemer zijn Tesla Model X heeft toegevoegd aan het platform. Het is vooralsnog de enige auto op het platform, te huren voor 200 euro per dag. Ook leaseauto’s kunnen worden aangeboden op het platform. Daarover zijn nog geen aparte afspraken met leasemaatschappijen of grote fleetowners gemaakt. “We zijn net gestart, maar de eerste gesprekken hierover staan gepland.”

De naam roept direct associaties op met taxidienst Uber, maar daarover is Kerklingh kort. “Het is een andere naam en wij bedrijven een hele andere business. Wij verhuren auto’s en Uber verricht personenvervoer en taxidiensten. Dat is een groot verschil. Dat mensen bij onze naam vaak aan dat bedrijf denken vinden wij helemaal niet erg.”

Kerklingh gaat confrontaties zelden uit de weg. Zo richtte hij eerder dit jaar de belangenvereniging voor autodeelbedrijven, Gavob, op uit onvrede over de Bovag.

Lees meer op Fleet&Mobility.

Uberalles gaat strijd aan met Snappcar | Automotive Online

Uberalles gaat strijd aan met Snappcar

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:

Kerklingh heeft al diverse traditionele verhuurbedrijven en autodeelconcepten, waaronder KAV Autoverhuur, Connectcar en Studentcar en de deelautovloot van Witkar. Daar wordt nu het nieuwe platform voor onderling autodelen aan toegevoegd. Hij wil binnen een jaar zeker tienduizend auto’s op het platform hebben. Naar eigen zeggen opent hij de aanval op de markt van autodelen.

Huurders en verhuurders betalen 25 euro aanmeldkosten. Verhuurders van een auto betalen maandelijks tien euro. Een huurder betaalt alleen voor de huur aan de verhuurder, geen vaste abonnementsprijs, benadrukt Kerklingh. “Bij Snappcar wordt 30 procent van de omzet aan provisie gevraagd, dat is veel geld. Bij ons alleen een vast bedrag van tien euro per maand. Hoe vaker je een auto verhuurt, hoe meer je eraan kan verdienen.”

Ook leaseauto’s delen

Uberalles werd gelanceerd tijdens een feestelijke bijeenkomst in Aalsmeer, waar trendwatcher Vincent Everts als eerste deelnemer zijn Tesla Model X heeft toegevoegd aan het platform. Het is vooralsnog de enige auto op het platform, te huren voor 200 euro per dag. Ook leaseauto’s kunnen worden aangeboden op het platform. Daarover zijn nog geen aparte afspraken met leasemaatschappijen of grote fleetowners gemaakt. “We zijn net gestart, maar de eerste gesprekken hierover staan gepland.”

De naam roept direct associaties op met taxidienst Uber, maar daarover is Kerklingh kort. “Het is een andere naam en wij bedrijven een hele andere business. Wij verhuren auto’s en Uber verricht personenvervoer en taxidiensten. Dat is een groot verschil. Dat mensen bij onze naam vaak aan dat bedrijf denken vinden wij helemaal niet erg.”

Kerklingh gaat confrontaties zelden uit de weg. Zo richtte hij eerder dit jaar de belangenvereniging voor autodeelbedrijven, Gavob, op uit onvrede over de Bovag.

Lees meer op Fleet&Mobility.