E-bestelauto’s: ondanks subsidies weinig volume

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Roel Hindriks

    Zoals in 2013 veel gebeurde wordt ook nu in het rekenvoorbeeld de fiscale stimulering en subsidie in mindering gebracht op het “investeringsbedrag” Dat is beslist onjuist; eerst moet volledig worden geïnvesteerd en pas daarna kan aanspraak worden gemaakt op een subsidie of vermindering van winstbelasting (tussen 20% en 52%). Wat dat laatste betreft moet er dan ook nog sprake zijn van belastbare winst, hetgeen ook niet altijd het geval is.

E-bestelauto’s: ondanks subsidies weinig volume | Automotive Online

E-bestelauto’s: ondanks subsidies weinig volume

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Roel Hindriks

    Zoals in 2013 veel gebeurde wordt ook nu in het rekenvoorbeeld de fiscale stimulering en subsidie in mindering gebracht op het “investeringsbedrag” Dat is beslist onjuist; eerst moet volledig worden geïnvesteerd en pas daarna kan aanspraak worden gemaakt op een subsidie of vermindering van winstbelasting (tussen 20% en 52%). Wat dat laatste betreft moet er dan ook nog sprake zijn van belastbare winst, hetgeen ook niet altijd het geval is.