Toyota Prius rijdt 1.000.000 kilometer

Martijn Roede Martijn Roede

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Terra

    Leuk deze zeer incomplete informatie 🙂
    Wat zijn de kosten ? (cost of ownership?) En hoeveel accu’s betreft regulier onderhoud?
    En wat is het percentage aan elektrisch rijden op de gehele afstand?

  • Mark

    Percentage elektrisch? Ik zie Priusen alleen bij het stoplicht wegrijden met een rookpluim. Maar ja. Leuk voor de bijtelling, dat wel.

  • Diderik van Gent

    Het percentage elektrisch is hier niet van toepassing. Het is namelijk geen Plugin hybride maar een ‘gewone’ hybride zoals Toyota deze al jaren kent. Bewezen zuinig (bron ANWB en werkelijkvebruik.nl) en bewezen betrouwbaar (TÜV 2014). De batterij wordt geen enkele keer vervangen en hoort dus zeker niet bij het reguliere onderhoud. Blijft jammer dat er geen idee wordt gegeven over de totale kosten maar deze zullen ongetwijfeld relatief laag zijn.

  • Klaas-Jan
  • hmemet

    Ik had niks anders verwacht, rij nu de prius plugin na de vorige versie. 100% betrouwbaar, stil,zuinig,luxueus (executive versie). Ik zie heeeeeeeel veel afgunst,nijd en jaloezie op internet omtrent de prius, meestal door patjepejers met 8e handse mercedessen en bmw’s en audi’s, je weet wel van die auto’s uit jaar 0 met v-riemen/multiriemen, permanent draaiende lawaairige tok-tok motoren, inclusief lijdensweg heen en weer naar garages en autokerkhoven en marktplaats voor onderdelen…..ik lach ze vierkant uit.