Inverto: magneetloze elektromotor nu voor auto

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Godfried Puts

    Mooie ontwikkeling!
    De reluctantiemotoren zijn in opkomst, maar de wereld werkt al sinds jaar en dag met magneetloze inductiemotoren, die asynchroon worden aangestuurd. Ook voor EV’s, met name de zwaardere voertuigen, wordt er veel met inductiemotoren gewerkt. Typische nadeel is het hogere gewicht, voordeel het grotere toerental bereik. De lagere efficiency van inductie motoren kan door middel van een slimme regeling in de praktijk zelfs boven die van magneetmotoren liggen.
    Reluctantiemotoren zijn welliswaar magneetloos maar worden synchroon aangestuurd.