CAO-seizoen geopend: CNV wil 2,5% en eigen ww

Redactie Redactie
• Laatste update:

Eigen ww
Verder wil CNV samen met Bovag uitzoeken of het mogelijk is een speciale werkeloosheidsregeling voor de bedrijfstak in het leven te roepen. “Dit kabinet wil het gemakkelijker maken voor werkgevers om personeel te ontslaan. Daarbij zouden werkgevers de eerste zes maanden de ww-uitkering zelf moeten betalen. Volgens ons is dat contraproductief voor de mobiliteitsbranche. Hier geldt niet de vraag ‘hoe kom ik van mensen af?’, maar ‘hoe behouden we ze?’”, zegt Marco Hietkamp, bestuurder van CNV Vakmensen.

Hij pleit voor een ww-pakket op maat voor de mobiliteitsbranche. “Dus niet alleen een inkomensvergoeding, maar bijvoorbeeld ook aanvullende opleiding of de mogelijkheid tot deeltijdwerken. Maatregelen dus die mensen moeten behouden voor de branche.”

Bovag: 0% stijging
In een eerste reactie laat Bovag weten pas op de plaats te willen maken. “In deze onzekere economische en politieke tijden zetten wij in op een beperkte looptijd. Voorheen wilden we een cao voor 24 maanden, nu willen we een looptijd van maximaal 12 maanden”, zegt Bovag-woordvoerder Paul de Waal. “En vanwege de onzekerheid willen we ook verder geen stijging van de loonkosten voor onze leden.”

De huidige cao loopt af op 1 oktober. De onderhandelingen starten op 5 september.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

CAO-seizoen geopend: CNV wil 2,5% en eigen ww | Automotive Online

CAO-seizoen geopend: CNV wil 2,5% en eigen ww

Redactie Redactie
• Laatste update:

Eigen ww
Verder wil CNV samen met Bovag uitzoeken of het mogelijk is een speciale werkeloosheidsregeling voor de bedrijfstak in het leven te roepen. “Dit kabinet wil het gemakkelijker maken voor werkgevers om personeel te ontslaan. Daarbij zouden werkgevers de eerste zes maanden de ww-uitkering zelf moeten betalen. Volgens ons is dat contraproductief voor de mobiliteitsbranche. Hier geldt niet de vraag ‘hoe kom ik van mensen af?’, maar ‘hoe behouden we ze?’”, zegt Marco Hietkamp, bestuurder van CNV Vakmensen.

Hij pleit voor een ww-pakket op maat voor de mobiliteitsbranche. “Dus niet alleen een inkomensvergoeding, maar bijvoorbeeld ook aanvullende opleiding of de mogelijkheid tot deeltijdwerken. Maatregelen dus die mensen moeten behouden voor de branche.”

Bovag: 0% stijging
In een eerste reactie laat Bovag weten pas op de plaats te willen maken. “In deze onzekere economische en politieke tijden zetten wij in op een beperkte looptijd. Voorheen wilden we een cao voor 24 maanden, nu willen we een looptijd van maximaal 12 maanden”, zegt Bovag-woordvoerder Paul de Waal. “En vanwege de onzekerheid willen we ook verder geen stijging van de loonkosten voor onze leden.”

De huidige cao loopt af op 1 oktober. De onderhandelingen starten op 5 september.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.