Occasionverkoop in september gedaald

Foppe Lycklama à Nijeholt Foppe Lycklama à Nijeholt
De Volkswagen blijft het meest populair bij de occasions. (Foto: Shutterstock)

Autobedrijven verkochten in september 92 duizend auto’s aan particulieren. Dat is een daling van 2,6 procent ten opzichte van vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van dataleverancier VWE. In het derde kwartaal werden er 289.913 door autobedrijven aan particulieren verkocht; een stijging van 2 procent ten opzichte van 2018. Over het jaar tot nu toe is een even hoge stijging te zien. Er zijn dit jaar tot nu toe 899.362 occasions door autobedrijven aan particulieren verkocht. Het aandeel door consumenten onderling verkochte occasions neemt verder af. In september verkochten particulieren 2,9 procent minder auto’s, over de eerste drie kwartalen 3,4 procent minder.

Het populairste merk in de b2c-verkoop vorige maand was Volkswagen met 10.896 verkochte auto’s. Peugeot (7.955), Opel (7.681), Renault (6.970) en Ford (6.351) maken de top vijf compleet.

Bekijk het volledige overzicht van de occasionverkopen in de Automotive Kennisbank.

Let op: de cijfers en tekst lopen uiteen, een gevolg van een nieuwe werkwijze bij de RDW, waardoor de b2c-cijfers zijn aangepast. De 2018-cijfers in de Kennisbank zijn naar beneden bijgesteld.

Geplaatst in rubriek:
Foppe Lycklama à Nijeholt
Foppe Lycklama à Nijeholt

Foppe (’81) is dit jaar (2019) begonnen bij Automotive. Hij houdt zich als redacteur onder andere bezig met telematica en bedrijfseconomische dossiers die aansluiten op de auto- en mobiliteitsbranche. Ook volgt hij politieke ontwikkelingen (hij is politicoloog) op de voet.

Occasionverkoop in september gedaald | Automotive Online

Occasionverkoop in september gedaald

Foppe Lycklama à Nijeholt Foppe Lycklama à Nijeholt
De Volkswagen blijft het meest populair bij de occasions. (Foto: Shutterstock)

Autobedrijven verkochten in september 92 duizend auto’s aan particulieren. Dat is een daling van 2,6 procent ten opzichte van vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van dataleverancier VWE. In het derde kwartaal werden er 289.913 door autobedrijven aan particulieren verkocht; een stijging van 2 procent ten opzichte van 2018. Over het jaar tot nu toe is een even hoge stijging te zien. Er zijn dit jaar tot nu toe 899.362 occasions door autobedrijven aan particulieren verkocht. Het aandeel door consumenten onderling verkochte occasions neemt verder af. In september verkochten particulieren 2,9 procent minder auto’s, over de eerste drie kwartalen 3,4 procent minder.

Het populairste merk in de b2c-verkoop vorige maand was Volkswagen met 10.896 verkochte auto’s. Peugeot (7.955), Opel (7.681), Renault (6.970) en Ford (6.351) maken de top vijf compleet.

Bekijk het volledige overzicht van de occasionverkopen in de Automotive Kennisbank.

Let op: de cijfers en tekst lopen uiteen, een gevolg van een nieuwe werkwijze bij de RDW, waardoor de b2c-cijfers zijn aangepast. De 2018-cijfers in de Kennisbank zijn naar beneden bijgesteld.

Geplaatst in rubriek:
Foppe Lycklama à Nijeholt
Foppe Lycklama à Nijeholt

Foppe (’81) is dit jaar (2019) begonnen bij Automotive. Hij houdt zich als redacteur onder andere bezig met telematica en bedrijfseconomische dossiers die aansluiten op de auto- en mobiliteitsbranche. Ook volgt hij politieke ontwikkelingen (hij is politicoloog) op de voet.