VWE lanceert b2b-remarketingplatform
Dat meldt dataleverancier VWE vandaag.
VWE richtte het afgelopen jaar al het internationale remarketingplatform Automotive Trade Center (ATC) op, Voorraad Nederland is een aparte omgeving binnen ATC.
Bas Vestering, business developer bij VWE, vertelt dat ieder voertuig via een vast format wordt gepresenteerd. Inclusief handelsprijzen, waardoor het aanbod op een eenduidige manier onder de aandacht wordt gebracht bij andere autobedrijven. Bij interesse kan de koper een bod uitbrengen via het platform, of contact opnemen met de verkoper. “We hanteren in Voorraad Nederland een ‘no cure, no pay’-beleid: alleen bij een succesvolle aankoop wordt 10 euro bij de kopende partij in rekening gebracht, ongeacht de prijs van de auto.”
VWE levert diensten aan groothandelaren en veilinghuizen. Met de lancering van Voorraad Nederland start VWE een concurrerend platform, maar Gerhard Heijink, marketing- en communicatiemanager bij VWE, benadrukt dat het geen veilingplatform is. “Het is geen aflopende veiling op tijd, er wordt gezocht naar een match tussen bedrijven. Occasionvoorraden zijn schaars en autohandelaren willen graag weten waar nog voorraad te vinden is. Klanten die VWE Advertentiemanager gebruiken benaderen ons steeds vaker met de vraag om het occasionaanbod in Nederland inzichtelijk te maken.”