‘Stellantis gaat diesel-bestellers ombouwen naar elektrisch’

Elektrisch rijden • Het gaat om recente modellen van de Citroën Jumpy, Fiat Scudo, Opel Vivaro of Peugeot Expert.
Maarten Bokslag Maarten Bokslag
Foto: Opel

Stellantis gaat klanten aanbieden om hun recent gebouwde bestelbus fabrieksmatig om te bouwen van diesel naar volledig elektrische aandrijving. Dat meldt Auto News Europe na een gesprek met Xavier Peugeot, hoofd van de bestelwageneenheid van Stellantis.

Het ombouwprogramma gaat komend jaar van start en begint in Frankrijk, waar ombouw zwaar door de regering gestimuleerd wordt. Franse klanten ontvangen 40 procent van de ombouwkosten als subsidie, met een maximum van tienduizend euro.

De bestellers die Stellantis nu wil ombouwen zijn van de meest recente serie Citroën Jumpy, Fiat Scudo, Opel Vivaro en Peugeot Expert. De bestelbus gaat voor de ombouw naar een Stellantis-fabriek. Details zijn niet bekendgemaakt, maar Auto News meldt dat de prijs van de ombouw onder de twintigduizend euro blijft en dat de actieradius wat minder wordt dan van de nu leverbare fabrieksnieuwe modellen. Die komen, afhankelijk van de gekozen accu, volgens WLTP-norm 224 tot 350 kilometer ver.

Renault kondigde eerder een soortgelijk initiatief aan. 

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.

‘Stellantis gaat diesel-bestellers ombouwen naar elektrisch’ | Automotive Online

‘Stellantis gaat diesel-bestellers ombouwen naar elektrisch’

Elektrisch rijden • Het gaat om recente modellen van de Citroën Jumpy, Fiat Scudo, Opel Vivaro of Peugeot Expert.
Maarten Bokslag Maarten Bokslag
Foto: Opel

Stellantis gaat klanten aanbieden om hun recent gebouwde bestelbus fabrieksmatig om te bouwen van diesel naar volledig elektrische aandrijving. Dat meldt Auto News Europe na een gesprek met Xavier Peugeot, hoofd van de bestelwageneenheid van Stellantis.

Het ombouwprogramma gaat komend jaar van start en begint in Frankrijk, waar ombouw zwaar door de regering gestimuleerd wordt. Franse klanten ontvangen 40 procent van de ombouwkosten als subsidie, met een maximum van tienduizend euro.

De bestellers die Stellantis nu wil ombouwen zijn van de meest recente serie Citroën Jumpy, Fiat Scudo, Opel Vivaro en Peugeot Expert. De bestelbus gaat voor de ombouw naar een Stellantis-fabriek. Details zijn niet bekendgemaakt, maar Auto News meldt dat de prijs van de ombouw onder de twintigduizend euro blijft en dat de actieradius wat minder wordt dan van de nu leverbare fabrieksnieuwe modellen. Die komen, afhankelijk van de gekozen accu, volgens WLTP-norm 224 tot 350 kilometer ver.

Renault kondigde eerder een soortgelijk initiatief aan. 

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.